Gå til innhold

Ramla på rumpa i dag og slo halebenet - termin 4 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ramla i trappa i dag og slo halebenet skikkelig - har brukket det før og kjennes nesten ut som jeg har gjort det igjen. Tro om dette vil plage meg under fødselen?

Snakket med føden etter fallet, men de sa at så lenge jeg ikke ramla på magen så var det ikke noe farlig og trengte ikke gjøre mer med det. Leser imidlertid på nettet at man bør undersøkes på sykehuset uansett for morkaken kan løsne litt og man kan blø inne i livmoren uten at man merker det. Dette kan i verste fall medføre at barnet dør. Ble jo skrekkslagen når jeg leste det.

Link: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=99999999&id=1511

Noen som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

datt i trappa når jeg var 19 uker på vei,ble sendt på UL for å sjekke morkaka,datt å slo ryggen.

når du ringte føden da?

ring på nytt igjen å si at du vil inn!!! att du er redd for barnet,gråt mye når du snakker...

ikke gi deg!!!

gikk bra med meg

men du SKAL bli innlagt å bli sjekket ofte!!!

Skrevet

Hei. Jeg falt på magen for et par uker siden (er 31+0 nå) Fikk komme inn til sjekk og ul selvom jeg ikke hadde vondt. Fikk beskjed om at babyen ligger godt beskyttet, men at, som du sier, morkaka kan løsne eller bli skadet. Har også hørt at det å dette på rompa er værre fordi det er mindre beskyttelse. Sier ikke dette for å skremme, men syns virkelig du skal ta kontakt med føden igjen å si at du MÅ få en sjekk - ikke minst fordi du er kjemperedd. Da kan de ikke nekte deg. Ønsker deg masse lykke til!!!!

Skrevet

Hei! Vil heller ikke skremme deg, men ville kontaktet føden og krevd å komme på sjekk. Har hørt skrekkhistorier om folk som har mistet etter ¨å ha falt på rompen, og det er jo ofte noe man ikke tenker at kan være skadelig for babyen. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...