Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Sitter i en knip,vet ærlig talt ikke hva jeg skal velge og ukene flyr..Har termin 2 desember..perm start 9 november..Barnehage i august er glemmesak,da er småen bare 8 mnd gammel.. Kan velge 100% og legge til ferie slik at det blir 10 mnd,men synes det er litt lite..Da er det jobb igjen i september..Med ferie..Jobb august hvis ikke ferie.. Kan og velge 80% i 11 mnd og legge til ferie slik at det blir 12 mnd..Da er det jobb start i desember 2009 igjen..Og faren kan ta pappaperm fram til midten av januar.. Da er småen 13 mnd gammel .. Jobber 60%,så har 2 fridager fra jobb..Og har en mamma som kan hjelpe til når det trengs.. Trenger synspunkt fra dere damer:-) Mvh
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Hei! Jeg tenkte å ta ut 100% og 2 mnd ulønnet på slutten. Da er jentungen ca 12-13 mnd. når hun begynner i barnehagen. Har funnet ut at det lønner seg økonomisk å ta ut 100%, hvis far skal ha ut sin kvote på 6 uker. Da får han nemlig 100% dekning, og ikke 80% av sin egen lønn, og det er noen 1000 lapper i forskjell.
Bella¨^ -med to små rosa- Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Hei! Vi har valgt 100% dekning, og satser på å spare 20 % av min lønn i de 44 permisjonsukene, da blir det ikke noe problem å ta ut ulønnet permisjon - om vi skulle velge det!! Har termin 25. nov, med permisjonstart 4. november. Ferien min tar jeg ut i de ukene hvor det er fridager (påske, 1. og 17. mai, pinse osv) - da får du strekt permisjonen. Dette fordi man for ferie teller enkeltdager, permisjon hele uker. Permisjonen strekkes da til midten av oktober for vår del. Vesla vil da være 11 mnd, og for alt vi vet klar for dagmamma eller barnehage. Om vi ikke føler for det har vi allikevel god råd til å ta ulønnet permisjon ut året, eller lengre. Det vi synes er greit med dette er at vi da har valgmuligheten - velger du 80% nå er du låst.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 når må man søke om ulønnet permisjon??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå