Gå til innhold

Lakserolje?! Dere som har erfaring med det! Vil ha masse svar ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har fått beskjed av jordmor eller lege at dette er skadelig for babyen?

Noen som har erfaringer gode/dårlige?

Og hvilken mengde har dere prøvd evt?

For tidlig 1 uke før termin?

Er ikke ute etter å krangle med noen om det, vil bare høre om de som har erfaringer med det kan dele de ;) takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

meg funket d ikke på...

Skrevet

Funket ikke på meg. Det eneste som skjedde var at vesla ble stressa, fostervannet ble misfarga, vesla ble dårlig og det holdt på å gå galt...

Skrevet

Heisann. Jag tok det på overtid sist og endte opp med masse maserier uten spesiell effekt, men løp på do hele kvelden. Dro på sykehuset på natten for riene var med tre min mellomrom og jeg var skikkelig sliten. Når de målte riene der var de overhodet ikke sterke, men slitsomme likevel, så det ble en våken natt ekstra.

På sykehuset sa de at dette ofte var effekten og lo litt av meg!!

Skrevet

Jeg tok 1 ss lakserolje m nr 2. Gikk helt bra, men hadde misfarget forstervann. Var i tilleg moden og på overtid, og hadde hatt modningsrier tidligere den uka. Er ganske sikker på at lakseroljen hjalp til på å starte fødselen. Det var i tillegg min andre fødsel, så jeg visste jo hva jeg gikk til.

Tror ikke jeg blir å gjøre det igjen (er jo et sjangsespill) og ville ikke tatt det en uke før termin. Du klarer fint å vente en uke til. Du kan heller vurdere det om igjen hvis du går over tiden. Hvis du er førstegangsfødene, anbefaler jeg det ikke siden det kan gå veldig galt, og du i utgangspunktet ikke vet på ordenlig hva en fødsel egentlig går ut på:)

Skrevet

Her var det mye negativt gitt. Noen med positive opplevelser?

synes det er litt rart at noen jordmødre/leger sier det er ufarlig å prøve det hvis ikke det er det?

Hvorfor er ikke all fagperonell enige om at det er farlig da=?

Skrevet

jeg tok ei halv flaske men det endte kun i sterke kynnere og konstant dobesøk i 2 døgn hehe.....vil ikke prøve det igjen:=)

jeg satt på do å bedde te gud om å ikke få rier pga jeg hadde ikke komt meg fra do med det første haha.....

men jeg vet om mange andre det har funket på

Skrevet

fungerte på meg ved første fødsel. Tok det og fødte noen timer etterpå. funket ikke andre gang, tok det ikke 3 gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...