Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Jeg er 14 uker på vei, og hadde en blødning isted.. var på legevakten og de fant tilslutt hjertelyden.. men jeg er kjempebekymret likevel.. Jeg sa jeg ville til ultralyd for å få sjekket det skikkelig, men på sykehuset mente de at de ikke kunne gjør noe.. så nå sitter jeg og nesten bare venter på at jeg skal få smerter og blø mere.. Er helt nervevrak:( Noen som kan berolige meg?
Meg + 2 prinsesser Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Det er veldig mange som har blødninger i svangerskapet. Hva sa legen? Bortsett fra at de fant hjertelyden? Husk det er mye som vokser seg større inni deg nå, og det blir det gjerne noen skraper av. Det fikk jeg beskjed om da jeg hadde blødninger 5 uker på vei.. Når har du neste legetime da? Det er jo ikke så mange ukene til du skal på ul, om de finner hjertelyden i mellomtiden så er jo det positivt! Synes ikke du skal bekymre deg, selv om ejg skjønner det er vanskelig..
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 29. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2007 Legen sa bare at jeg må ta det med ro. Blir bare så utrolig nervøs! Har ikke time hos legen før jeg er 18 uker, har akkurat vært, så det er leeenge til!
Meg + 2 prinsesser Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Ring legen på mandag og be om en legetime før. Når har du fått time for ultralyd da?
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 29. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2007 Ultralydtimen er 30.oktober, så lenge til det og..
Meg + 2 prinsesser Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 Hvorfor kunne de ikke gjøre noe på sykehuset da? Hm.. Jeg ble sendt på ultralyd etter en blødning, selv om legen mente det hadde gått bra. Jeg hadde ringt legen på mandag og hørt hva h*n kunne gjort med det, man skal ikke være ugrunnet bekymret i svangerskapet, og ihvertfall ike da det er så lett å finne ut av det. Sett deg på bakbeina og forlang at det blir sjekket. Si du er veldig nervøs, og ikke klarer å tenke på annet. De burde virkelig ikke være så vanskelige, .
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 29. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2007 Legen ringte til vakthavende gynekolog på sykehuset når jeg satt der, og begge mente at siden vi hørte fosterlyden , så var det ikke vits i ultrald, for det eneste de så der var et hjerte som slo..
mammaen til nissejenta:o) Skrevet 29. september 2007 #8 Skrevet 29. september 2007 jeg begynnte å blø da jeg var ca 35 uker på veg..legene sa til meg at det faktisk var normalt å blø litt i sv.skapet.. som oftest er det ikke noe farlig..jeg ble innlagt i 5 døgn,tok masse ul å undersøkelser,men fant ingen grunn til blødningene. bare ta det helt med ro og stol på legen din du men skjønner at du er bekymret for det er jo litt skremmende..
Meg + 2 prinsesser Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 Men de kan vel se noe mer? Hm, trodde det jeg.. Da jeg var på ul så sa ho at alt så fint ut, men det var kanskje "bare" hjertet det da.. Nei, jeg vet ikke.. Hvis uroen ikke går over, så kontakt legen din ihvertfall.. Og ettersom gynekologen sier at alt er bra, så ikke bekymre deg for mye.. Prøv, ihvertfall..
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 29. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. september 2007 Ja prøver ! Tør nesten ikke gjør annet enn å ligge rett ut..hehe.. var vel ikke sånn legn mente med å ta det med ro da men..)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 29. september 2007 #11 Skrevet 29. september 2007 i dette sv.skapet har jeg hatt småblødninger i uke 5 og 11.. Jeg var på kontroll da jeg var ca 14 uker på vei, og da sleit legen litt med å finne hjertelyden på babyen. Og her har jeg en frisk og fin jente i magen. Skjønner godt at du er litt stressa jeg, men når hjertet slår, så kan du i alle fall slå fast at babyen din lever! Og sjansen for at noe er galt er VELDIG liten så lenge de hører hjerteslag. Mest sannsynlig er det et blodkar som har "gått hull på" (fant ikke bedre ord jeg), og det kan komme av sex, løfting, hosting. Men dersom du er bekymret, så ringer du legen din på mandag, og spør om å få en time så fort som mulig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå