Gå til innhold

Barn nummer 2 mindre enn nummer 1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min og min manns familie ser det ut som en regel at den første fødte har vært store babyer. Ikke som nyfødt men rask vekst, mini var 14 kg som på 15 mnd kontrollen.

Barn nummer 2 ser ut til å være mindre og lettere.

Stemmer dette for andre også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste var 3460 mens minste var 2660 (men minstemann er født 3 uker før termin). Sånn ellers i vår familie stemmer dette ikke.

Skrevet

Ja, her er mellomste mindre enn eldstemann, myyyye mindre! Han er 3 år nå og 94 cm, da eldstemann var 3 år var han 105 cm.

Skrevet

Takk for svar!

Litt morsomt å høre:O)

Her stemmer det på hele familien på begge sider nemlig...

Skrevet

Stemte her... førstemann veide 4260g, nr. 3600g... .... deretter kom det en på over 5 kg!

Skrevet

Stemmer ikke her.

Eldste var 4650 g og minstemann 4780 g. Etterhvert som de har vokst til har de vært omtrent på grammet like store hver mnd.

Skrevet

Stemmer IKKE her-foreløpig ihvertfall. Når dem ble født så var nr 2 200 gr mindre enn nr èn faktisk.

Men nå som nr 2 er blitt 5 mnd så er hun 600 gr tyngre enn det søstra hennes var 5 mnd gammel.

Skrevet

Stemmer ikke her...minstemann var over 1 kg større da han ble født, og er i det store og hele en større type. Dette stemmer også nå 2 år etter. En mye mer kraftig beinbygning:-)

Skrevet

ja, stemmer med oss, men så gikk jeg 7 dager lenger over termin første gang da, og kun 300 gr forskjell

Skrevet

Ser ikke ut til å være en "regel" utenfor min familie nei, he he!

Flere?

Skrevet

Jeg er nr 3 og attpåklatt. Var den tyngste babyen, men ble ikke like høy som søstrene mine. (evig lillesøster, med andre ord!)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

eldste ble født 12 dager før termin, og veide 2800. Yngste, og siste, ble født 4 dager før termin, og veide 3965.

Men jeg har ikke samme far til begge, og legen på sykehuset sa det var en MEGET stor sannsynlighet for at det var grunnen :)

Skrevet

stemmer ikke her..

minste var større ved fødsel og er litt større for alderen nå.. men ikke mye.. ganske like:)

Skrevet

Her var nr 2 mindre enn nr 1.

Lucas var 4 kg

Mina var 3.5 kg

Skrevet

her i huset blir dem mindre og mindre, neste gang legger jeg nok et egg er jeg redd for....jaja så kan mannen min ruge det ut;-)

1mann 3700

2mann 2810,var den minste babyen jeg hadde sett, som en dukke...helt til nr 3 kom...

3mann 1270

Skrevet

Her var nr 3 minst.

Nr 1 -3030g 16 dager før termin

Nr 2 -3450g 1 dag før termin

Nr 3 -2700g 17 dager før termin

Skrevet

1.barn (jente) født 1dag FØR termin: 3850gr og 53cm lang

2.barn (gutt) født 5 dager ETTER termin: 3770gr og 51cm lang

Ikke mye som skilte de, men førstemann var størst, og da gikk jeg 5 dager over termin med andre mann...... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...