Gå til innhold

STORT dilemma...bør jeg reise fra mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I jula,altså!

Jeg har 3 barn boende hjemme. De er straks 2,9 og 15 år. Jenta på 15 skal til Norge til jul (til pappan sin). Vi skal til Norge når det er barnedåp (barnebarn som kommer til jul) neste år engang. Men nå skal de ikke ha den barnedåpen i påska (når mine barn har skoleferie), og det forstår jeg godt, men da kan jeg ikke ta fri de to skolebarna fra skolen. Så de kan altså uansett ikke reise til Norge i skoleåret nå.

Og nå har jeg begynt å tenke på å ta med meg barna og reise til Norge til jul.

Men da blir mannen alene hjemme....

(han kan ikke fly,da det gjør grusomt vondt ved takeoff og landing.Nakken hans..)

Har ikke vært i Norge i jula siden 1996...så jeg har såååå lyst til å feire norsk jul i Norge!!

Men det gjør vondt å tenke på å reise fra mannen,som da blir helt alene hjemme....

Hva hadde du gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mora si og stefaren. Ellers ingen familie her.

Skrevet

Hmm.. jeg hadde nok hatt veldig lyst til å dra ja.. Men hva sier mannen din da?

Skrevet

kan han være hos de ?

hadde han vert mutters alene hadde jeg ikke dratt..

da hadde jeg hatt altfor vondt av han til å nyte jula.

Skrevet

uff, dette er jo et skikkelig dillemma....vet ikke hva jeg skal synes jeg...hehe...

skal du reise i dåp alene senere da?? eller blir det denne ene turen...i første omgang ??

blir det bare denne ene, tror jeg at jeg hadde blitt i norge i julen...pga familie og det nye barnebarnet...

men så er det trist med mannen din da, om han må sitte helt alene...det tror jeg faktisk ikke jeg hadde hatt samvittighet til...men vet ikke hva som veier mest jeg...tur til norge, eller en mann hjemme alene...

Er det ingen som han kan være hos...??

Skrevet

Luftet det såvidt en gang, og da sa han "do whatever you want to do".

Barnebarnet skal jo bli født like før jul, så jeg har dobbelt grunn til å reise (bare hun ikke går 14 dager over tiden...da kan den risikere å bli født uti januar...)

Men det håper vi jo ikke, for svigerdatteren min sin skyld.

=o)

Skrevet

Det er jo bare én jul, men det er mange juler siden du har vært "hjemme". Synes du skal dra jeg! Tenk så koselig det blir for familien din i Norge, og du og mannen din har nok mange fine juler i vente framover :)

Skrevet

Hvis vi alle reiser til jul, så blir det kun meg (og kanskje minsten) som da drar i dåpen.

Har iallefall ikke sjansen til det økonomisk at alle drar 2 ganger..

Skrevet

Jeg hadde nokk reist avlene. Har han ikke noen gode venner han kan hvere sammen med i jula.Hvis det hadde hvert greit for mannen min

Skrevet

Før han traff meg,var jula ensom for han, og jeg får dårlig samvittighet bare av tanken på å dra fra han da...Men på den andre siden,så har jeg bare sååå lyst til å dra.

Og de minste har aldri vært i Norge i jula.

Savner det så fælt.

Min mann er litt sånn enstøing avogtil, så jeg tror ikke han tar permanent "skade" av det ..hehe, men det er jo JUL, og da skal liksom familier være sammen.

En annen ting er jo at de to barna på 19 og 21 kanskje skulle komme HIT i jula. Det er verre å tenke på det,da...(de bor 150 mil unna, og jeg har allerede sagt de MÅ komme hit i jula. De har ikke råd å reise til Norge til jul uansett)

Men jeg tror faktisk ikke de kommer til å komme hit, pga kort ferie og at det er langt.

Skrevet

Synes du har tungtveiende grunner for en norsk jul jeg!!!

Skrevet

Som du sier; det mange juler siden du har vært hjemme, og mannen din vet også at du vil ha stor glede av det. Tror du ikke han vil glede seg over at du har det fint, og fokusere på det istedet for følelsen av ensomhet ?

Han vet jo også at selv om du er borte fra han, har han deg for alltid, og vil ha mange, mange juler med deg i årene som kommer.

Jeg kan ikke si at jeg syns du skal dra, men jeg skjønner godt at du har veldig lyst, og det gjør nok mannen din også. jeg håper han unner deg det! :-)

Lykke til! :-)

Skrevet

Mitt lille kompromiss/alternativ ville være å reise til Norge den 26.desember...Da er det enda mye igjen av jula.

Mens her er den da "over" ;o)

Snakket nettopp litt med gubben igjen, og han sa han ikke ville sett fram mot ei jul uten sønnen sin...

Så det var det..

Skrevet

Jeg må visst jobbe litt ekstra med saken her =o)

Ser ut til at "do whatever you want to do" bare var et kjapt svar,gitt.

Hm..skal legge mange grunner til veie. Det aller viktigste er for meg å være tilstede i Norge når mitt aller første barnebarn blir født. Ikke hver dag man blir bestemor.

=o)

Nå drar jeg til byen,men tar gjerne imot tips om hva jeg kan si og overtale litt ekstra her, for at han ikke føler seg helt alene..

Skrevet

Det er synd at du må jobbe med saken for å overtale ham - men hvis det er det som skal til så gjør det!

Jeg liker ikke svar som "gjør det du vil", for de er ofte tvetydige og "utkledde" svar.

Kanskje du skal hoppe glatt over overtalelsene og den dårlige samvittigheten, og rett og slett reise ....? Du gjør ikke noe galt ved å ta den avgjørelsen, tvert i mot.

Reiser du ikke, vil du kanskje angre veldig.

Håper ikke du syns jeg var for "styrende" nå. Føler med deg, det er vanskelig når partneren tydelig gir utrykk for motsatte ønsker av en selv.

Skrevet

heia

hvorfor kan ikke ungene få fri fra skolen da?er det helt umulig i USA det?men det er jo ikke noe kjekt dilemma du er oppe i,men mannen din forstår vel at du gjærne vill være der når barne barnet blir født?

hadde prøvd meg på å reise sånn etter julaften jeg da sånn ca 27-28 da har du jo vært det på jul og det er fremdeles litt av jula igjen her hjemme

sånn i tilfelle hun skulle gå over også så har du kanskje kjøpt deg noen dager hehe

uansett lykke til med valgene dine

rolly

Skrevet

Jeg hadde reist! Tenk for en opplevelse det blir for barna å feire norsk jul da? og så får du treffe familien din i Norge.

Skrevet

Jeg synes det var en kjempeide å reise den 26 desember jeg....da blir det jo nesten en vinn vinn situasjon for alle da:-)

Skrevet

Og som mange over sier så er det snakk om EN jul og mannen din er en voksen mann, det burde han faktisk unne deg og barna! Etter hva jeg har lest her inne så jobber du/har jobbet masse i tillegg til å ha minsten og ta deg av mannen din når han er dårlig samt ta deg av hus og hjem, dette har du fortjent! Synes du skal ta deg en ferie jeg :o)

Tenk du skal bli bestemor!!!

Skrevet

Nei,kom ikke noen vei med mannen.

"do whatever you want to" er ikke det svaret jeg vil ha. Og det har jeg fått mange ganger i dag når jeg har maset..

Han forklarer han ikke liker tanken på jul uten sønnen sin.

Jeg mener gutten er så liten, at det skal gå helt fint,men det var nok han selv som pappa han snakker om. Og det forstår jeg. Men vi kan jo feire før jula,litt? Hvis jeg reiser den 20.desember,kan vi feire den 19.

Jeg snakket med mamma,og hun vil selvsagt nå vi skal være der julaften...

Orker ikke krangle om det her med mannen min, men vil gjerne ha viljen min....hehe

Alternativet er å være her,og da må vi selvsagt invitere svigermor og svigerfar.

De var her på middag forrige søndag,og det frister ikke be dem igjen...

Jeg hadde disket opp med en middag "fit for a king",dekket på det beste jeg kunne på spisestua.

Hadde bankebiff og steik i brun saus,poteter med deilig frisk persille, brokkoli og en nydelig salat.

Så kom dem.

Maten var ferdig,ALT var på bordet.

Svigermor deiset rett i sofaen,forlangte TV`n på. Værmeldingen måtte hun jo se...

Så sa jeg at maten var allerede på bordet.

Svigerfar sier;HUn kan ikke sitte ved bordet,for det er for vanskelig for henne...

Så han hentet fat,og hadde mat på det,og serverte det til svigermor.I fanget.I sofaen...

:-/

Mens jeg,mann og barn satt på stua med herremåltidet jeg hadde brukt timer på.

Nei,jeg vil ikke ha det sånn julaften...eller 1.juledag.

Jeg vil hjem til Norge...

Får faktisk tårer i øynene nå,ved tanken på norsk jul...ribbe,steik og mammas deilige saus, som er nesten like god som min..hehe

Og norsk julefrokost....

Norsk ALT!

Julegatene i Nordre i Trondheim...Nidarosdomen...

Vil hjem, jeg...snufs....

Mitt første barnebarn skal jo bli født like oppunder jula.

I dag kjøpte jeg en søt,fluffy julestrømpe,som det sto "Baby`s first Christmas" på.

Fylt den opp med småting til babyen.

Nei,jeg vil hjem til jul,jeg.....

Skrevet

Hmmm, etter å ha lest litt her nå - så tenker jeg :

Du og din mann med barn feirer jul litt tidligere enn vanlig ;) Med juletre, julegaver, mat og alt som hører til ;)

SÅ reiser dere til Norge og feirer en skikkelig Norsk JUL !!!! :0))

Og "kluet" oppå det hele er jo og at du skal bli bestemor for første gang da ;))

Det blir man kun en gang i livet ( for første gang mener jeg...) Så der har du noe å "vinne på" :)) Siden mann din virker som en som har et stort hjerte og er veldig glad i familien sin, og ikke minst barna ;))

:0))

Skrevet

Da drar du hjem til jul, enkelt og greit.

Mannen er voksen nok til å klare seg en stakket stund uten dere. Og hva skulle han sagt om det var jobb som gjorde at du måtte bort feks? Jeg pendler og kommende jul blir tredje jul jeg er borte hjemmefra (sist fikk jeg byttet meg fri akkurat på julaften da). Det er tøft, men vi feirer enten noen dager før, eller når jeg kommer hjem. Og det kan jo dere også gjøre. Selv julen er jo bare noen tilfeldige datoer.

Nei kom til Norge, og ha en fortreffelig feiring! :-)

Skrevet

REIS HJEM!!!! Til neste år er det glemt likevel!!

Skrevet

hadde og reist hjem...

etter å ha lest innleggene dine her nå,tror jeg du kommer til å angre stort på og ikke reise...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...