Gå til innhold

Andre som har hatt blødninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 14 uker på vei, og hadde en blødning isted.. var på legevakten og de fant tilslutt hjertelyden.. men jeg er kjempebekymret likevel..:( Jeg sa jeg ville til ultralyd for å få sjekket det skikkelig, men på sykehuset mente de at de ikke kunne gjør noe.. så nå sitter jeg og nesten bare venter på at jeg skal få smerter og blø mere..:(

Er helt nervevrak:( Noen som kan berolige meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er også 14 uker på vei og har blødd nå i to uker. Ikke så mye hver dag, men nok... Jeg har mistet to ganger før og kjenner heldigvis ikke slike smerter som de to andre gangene:) Jeg har ei veninne som blødde gjennom hele svangerskapet - så det trenger ikke ende med forferdelse:) Vi får håpe på det beste begge to!!

Skrevet

Haddeen liten bløding i uke 11 men alt var bra UL som jeg tok privat i uke 12/13. Hørte hjertelyden igår og er 16 uker.

Skjønner du er beskymret men så lenge de har hørt hjertelyd så er det liv:)

Skrevet

Jeg har selv ikke hatt blødninger, men, ettersom du nå har hørt hjertelyden, vil jeg tro at alt står bra til:) Man kan jo lett få blødninger pga skjøre blodkar i skjeden. Veldig vanlig om du har hatt sex f.eks! Tror at så lenge blødningen gir seg og at smertene ikke tar seg opp, at dette vil gå veldig bra:)

Men, dersom det ikke gir seg, ville jeg ringt sykehuset og forlanget å komme inn og bli undersøkt!

Masse lykke til:)

Skrevet

Jeg fikk en blødning forrige Lørdag. Blødde skikkelig og, men klart, og rødt blod, og uten smerter.

Snakket m dem på legevakten, og de beroliget meg med at det var ingen fare for baby. På Mandag gikk jeg til legen min, og han fant hjertelyd, men sammen ble vi enige om at jeg skulle ta en UL for å se at baby hadde det bra, og for å se hva det var som hadde startet blødningen.

Fikk komme inn samme dag, og legen så at det var livmorhalsen som blødde, fordi den var så blodfylt. Ingen fare for baby )

Blør ikke lenger, men kommer sånt brunaktig slim (sorry detaljer). Det fikk jeg beskjed om at det kom til å komme, så jeg er rolig. Ingen smerter da.

Men skulle ikke ha samleie på minst 1 uke, for da ville det nok starte å blø igjen.

Oftest så er det helt uskyldig med blødninger, men en blir jo skremt! Synes det var idiotisk at de på sykehuset ikke ville la deg få UL!! Leste et sted, at alle blødninger burtde kontrolleres med UL. Stå på du - gå til legen din, og be han presse dem litt. Slik at du får slappe av.

Lykke til.

Skrevet

hvis du har en fødeavdeling i nærheten, ville jeg ha tatt kontakt med dem og spurt hva du skal gjøre, evt om du kan få en gu av en gynekolog/fødselslege, det fikk jeg da jeg var gravid med han på 5 år, var vel 16 uker, s at det ikke var noe de kunne gjøre men sjekket om noe evt var galt med morkake ol. stå på krava, legevakta er ei sløv greie som i bunn og grunn ikke bryr seg og som velger letteste og billigste utvei(dårlig erfaring, he he).

ellers så kan det være at det er ekstra belastning på dine blodårer i underlivet, blitt mange av dem også under svangerskapet som kan briste, hadde en blødning her for 2/3 uker siden og fikk time på timen til min gyn. som bekreftet ved ul at alt var bra, men som sa at det var mine blodårer som kan briste, noe som er som regel ufarlig. håper dette var en liten trøst for deg og lykke til, klem klem

Skrevet

Hei igjen., sovnet endelig i 2-tiden inatt, fikk ikke sove siden jeg var så nervøs, men våknet litt over tre over at jeg blødde igjen.. men fortsatt ingen smerter.. så jeg har ikke sovet , ikke spist eller noe siden igår.. dette er jo helt grusomt!

Skrevet

Heissan.

Har hatt endel småblødninger siden uke 15.

Fikk innvendig ultralyd gjennom fastlegen,de tar ofte sånt mer på alvor enn leger på sykehusene.Det viste seg at morkaken tidligere hadde lagt litt i klem og gitt en liten blødning som kom gradvis ut.

Dette er en uke siden men igår kom det litt friskt blod igjen.Det samme skjedde sist svangerskap med jevne mellomrom og de fant aldri ut hvorfor eg blødde så eg har egentlig roen nå for enkelte av oss har slike svangerskap og gynekologen sa at over uke 12-13 var det liten sjanse for at ting gikk galt.Mange blør mye uten at noe er farlig men uvissheten er grusom.Man skal jo alltid ta det med ro med blødninger og ikkje anstrenge seg.

eg anbefaler deg å kontakte fastlegen din og be om innvendig ultralyd, det har du rett på!!!

Skrevet

Glemte å si at hjertelyden er fin hos meg noe legen min sa var en slags garanti.

Skrevet

Nå har jeg pratet med legevakta igjen.. jeg sa jeg vil ha en ultralyd for å se, men han sa at jeg måtte vente å se om jeg fikk smerter, for de ikke kunne gjøre noe med om jeg mister allikavel.. men det visste jeg jo, ville bare se om alt var bra og om de ser hva som gjør det, men det mente han var bare bortkastet.. han sa det eneste han kan tilby er å lytte etter fosterlyd, men je kunne ikke få komme før senere idag.. så da må jeg bare sitte her og vente da..:(

Skrevet

Jeg blør stadig vekk jeg også. Har morkaka liggende foran mormunnen og det skaper blødninger i blandt.

Legen sa (før de fant ut om morkaka) at blødninger kan skyldes så mye. Det kan komme etter sex, tunge løft, en slitsom dag på jobben, tynne blodkar osv.

Kan du ikke få legen til å sende deg på sykehuset for å få sjekket skikkelig? Det har legen min gjort med meg flere ganger.

Skrevet

Nei han på legevakten nekter å sende meg på sykehuset..

Skrevet

Ring fastlegen imorgen og si at du har hatt en grusom helg med lite søvn og mat.Jeg blir skikkelig irritert for når vi mødre er engstalig så er ikke det bra for fosteret.Det er sant at ingenting kan gjøres om det er abort men en har rett til å bli undersøkt så en vet korleis en skal gjøre tiltak angående å være iro,sykemelding osv.

De skal ta en engstelig blødende jente på alvor!!

Fortsett å mas om innvendig ultralyd som kan tas uansett hvor tidlig det er.sånn der fikk eg blåst ut litt.Lykke til!!

Skrevet

Nå sitter jeg her med bilde av lille gullet i magen! Er så utrolig lettet!:o)

Fikk med meg sambo og reiste til legevakten der de ikke hørte hjertelyd, og jeg grein meg til ultralyd. Kom på sykehuset og fikk verdens beste lege, faktisk han som tok imot dattera vår. Han tok utvendig og innvendig ul, og alt så bra ut! Han kunne ikke se noe galt, og fikk bare beskjed om å ta d helt med ro!

Så tusen takk jenter for støtten! Dere er gode å ha! :o)

Skrevet

Åh, så godt å høre at alt var bra med gullet :o)

Ja, det hjelper å stå på!

Nå kan du slappe av, og kose deg.

Ha en fin Søndag.

Skrevet

Så koselig..endelig ble du tatt på alvor.

I dag skal eg på vanlig ultralyd med mannen min og er litt spent for denne gangen er eg ikkje sikker om eg har kjent liv enda.

såg liv ved innvendig ultralyd for 1.5 uke siden så det går nok bra!

Skrevet

Så godt at alt var bra!

Hvis det skjer igjen så ring direkte til føden, og ikke gå til legevakten. Jeg hadde blødninger i uke 12, og dro panisk til legevakten hvor jeg ble møtt omtrent som deg. Fikk beskjed om å sitte å vente i minimum tre timer, eller dra hjem å "se det an". Hadde jeg mistet var det ikke noe de kunne gjøre likevel, sa de. Jeg orket ikke å sitte der i tre timer og dro istedet hjem. Ringte gråtende til jordmor som anbefalte meg å ringe direkte til sykehuset. Fikk da UL med en gang, hvor alt heldigvis sto bra til.

De sa forresten til meg at blødninger rundt datoen du skulle hatt mensen kan skyldes hormoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...