Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øye til lillemor var helt igjen klistra av gøgg når hun våkna etter blunden sin nå, så da har hun nok fått øyekatar (Har vært småsyk siden i går)

Men hvordan behandles dette? Må jeg ha en resept eller er det reseptfritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi hadde øyekatar da hun var 3-4 måneder, og var samtidig veeeldig forkjøla, så jeg var hos legen, og hun skrev ut en resept på en eller annen krem jeg smurte på våtkanten av øyet hennes. (Nei, det var ikke lett!! - men veldig effektivt)

Skrevet

Krem...hm...salve heter det kanskje? Var en bitteliten tube i alle fall! Tror kanskje jeg hadde foretrukket øyedråper egentlig, men legen mente dråper ville renne fort ut av øyet, mens salva ville bli der og virke mer effektivt :)

Skrevet

Mest effektivt med den kremen eller dråpene du får hos legen (dråpene er lettest på de små selv om de må taes på ofte, da kan de "blinke" de inn i øye på en måte) Men før du kommer deg til legen så gjerne rens øye med litt saltvann/kokt vann, det funker og.

Skrevet

Ja, saltvann/kokt vann er nok bra. Jeg brukte også morsmelk jeg. Det virket som det roet det litt. :)

Skrevet

hvis det er øyekatarr får du resept på kloramfenikol (skrevet rett ut, he he... vet ikke helt hvordan det skrives) av legen. det hjelper raskt!

Skrevet

Du kan se om det blir bedre av å dryppe morsmelk i noen ganger:) Blir det ikke det må du nok ta turen til den kjære legen din igjen... Det er ikke sikkert at det er skikkelig øyekatarr, jeg har kurert både meg selv og Aila fra sånn øyekliss med morsmelk altså.

Gudd løkk da, og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...