Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på fire uker som jeg ammer ca hver 3time, noe oftere om kvelden, ca etter fem timer på natten... Lurer på hvor mye må man beregne å pumpe for å få nok til f.eks et døgn. Tenker om et par ukers tid at hun skal sove hos besteforeldrene som bor et stykke herfra, trenger da mat til ca et døgn. Må jeg pumpe i flere dager på forhånd eller tar melkeproduksjonen seg opp gangske raskt på en dag hvis jeg pumper ofte?;,, Lurer også på når på døgnet det er lurest å pumpe, jeg har så og si aldri spreng lenger, men jenta mi er fornøyd og legger på seg. Jeg hadde kjempeproblemer med amming første barnet mitt fikk det ikke til, og er nå hele tiden bekymret for å miste melka igjen, prøver å roe meg ned så godt jeg kan hele tiden da...

En ting til, tenker hvis man da har barnet sitt borte i ca et døgn, må jeg pumpe da hver tredje time for å holde produksjonen igang? Hvis jeg f.eks glemmer å pumpe vil jeg da gå betraktelig ned i produksjonen? Kanskje dumme spørsmål men jeg spør likevel. Hva med alkohol, når kan man amme igjen etter at man har drukket alkohol? håper noen kan hjelpe;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å pumpe på kvelden jeg ca 2 timer etter hennes siste måltid. Men nå sover hun hele natten da uten å amme. Om du er redd for at melken forsvinner av at du ikke pumper hver 3. time når hun ikke er der så kan du ta det helt med ro. Melken er der. Du får bare litt spreng liksom. Og skulle den gå litt tilbake så tar hun det fort igjen med oftere amming 1 dag eller 2.

Når det gjelder alkohol så vet jeg ikke helt. Jeg pleier å pumpe ut den første melken på morran og kaste den også ammer jeg neste gang.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok kost meg det døynet uten jentungen og ikke vært så nøye med timene imellom pumpingen. Hun tar det som sagt igjen. Jeg pleier også å sende med litt morsmelkerstatning i reserve. Det er jo ikke så ofte så derfor gjør vi det sånn.

Håper du ble litt tryggere og klokere av dette. Lykke til.

Skrevet

Alltid godt med sånne svar;) Tusen takk for du tok deg tid;) Hjelper meg godt på vei

Skrevet

Hei!

Ser at du har fått svar ang pumpingen.

Når det gjelder alkohol, så trenger man IKKE å pumpe og kaste melk. Det er bare å vente til alkoholen er ute av blodet ditt, da er den ute av melken også :0)

Kan hende den smaker litt annerledes, det er det eneste...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...