Gå til innhold

Hvor ofte kjenner dere liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 25. Har inntrykk av at alle andre kjenner liv døgnet rundt og at det er harde spark. Jeg kan kjenne liv et par ganger om natta (kanskje mer for jeg våkner jo ikke alltid) og kanskje en eller to ganger om dagen. Noen ganger er det hardt, men som oftest bare en "lemus"- følelse nederst i magen hvis jeg sitter fremoverbøyd. Når jeg føst kjenner liv varer det jo en stund, med kanskje 8-10 bevegelser..

Er det lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i uke 22 og har kjent liv i 2-3 uker ca... jeg kjenner noe hver dag, men til nå har jeg vel bare kjent 2-3 skikkelig harde spark som mannen min kunne kjenne på utsiden. stort sett er det små myke bevegelser! og det er ikke døgnet rundt mest på kvelden rett før senge tid og på morgenen ved 5 tiden...

Skrevet

Kjenner liv hver dag her også, og mange ganger til dagen, jenta vår er veldig aktiv. Det er veldig individuelt, noen barn er mye mer roligere enn andre og det er ikke før uke 28 du SKAL kjenne liv hver dag. Jeg har hatt to perioder der jenta var veldig rolig og jeg begynte å bekymre meg litt men det er visst vanlig.

Skrevet

Babyen vår sparket hardt og ofte før (fra uke 15 og til sånn ca nå), men nå tror jeg at det begynner å bli trangt inni magen (i uke 25), fordi h*n sparker ikke så mye lenger, men bare beveger seg og snur seg rundt inni der... Kommer noen gode fraspark noen ganger, men det har blitt ganske så sjeldent. Synes det er litt trist, for er så moro å se at magen buler ut der babyen sparker.

Skrevet

MEN babyen beveger seg ofte da... kjenner h*n hele tiden omtrent. Så h*n kan ikke sove mye tror jeg ;-p hehe

Skrevet

Jeg har kjent "spark og boksing" siden uke 17. Er nå i uke 22 og babyen har nok fått nogenlunde døgnrytme, da jeg kjenner bevegelser på like tidspunkt hver dag.

H*n våkner ca 5 på morgenen og sier ifra med spark.

Så på kvelden når jeg er hjemme fra jobb og ligger i sofaen er h*n virkelig aktiv. Da sparker det så hardt at sambo ser hele magen bevege seg. Også sier den ifra når jeg går og legger meg om at nå skal h*n også sove.

Det er koselig og kjenne såpass med liv, men også slitsomt noen ganger. Spesielt når h*n treffer blæra mi og når det kjenner ut som den er på vei ut nedentil.

Skrevet

Jeg er bare 14+1 og kjenner liv innimellom, spesielt hvis jeg har drikki brus ell. liknende. Men husker med førstemann, han var veldig rolig, måtte drikke litt kaffe/ cola (med sukker) og dytte på magen for å kjenne spark, han var veldig rolig og så lå han i seteleie ihvertfall fra uke 30.

Drikk litt sukkerholdig drikke hold deg i ro og prøv å provoser det litt frem. Lykke til. Men ikke uroe deg, alle barn er forskjellige

Skrevet

Jeg er i uke 26 og kjenner kraftige spark i lange perioder flere ganger om dagen... Magen buler tydelig ut både her og der etter som babyen forandrer stilling eller bare kaver rundt. Men det er jo veldig forskjellig fra person til person, og jeg har hørt om ei som ikke kjente liv i det hele tatt før i uke 25 og hun fikk en helt normal gutt på rundt 4 kg. Så det er sikkert ikke noe å bekymre seg over... Men hør alltid med lege hvis du føler på deg at noe er galt!

Skrevet

Jeg er i uke 25 og kjenner spark hver dag...maaaange ganger om dagen=))) kjente liv første gang i uke 13...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...