Gå til innhold

Har dere bestilt legetime?


Babyendelig- får 2 tette=)

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt time, skal 19. oktober, da er jeg 7 uker på vei. Når skal dere?

 

Til dere som har barn fra før:

Hva kan man forvente?

Skal man ha med noe?

Tar dere med mannen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia jeg har bestilt tid, men fikk ikke før 20 nov. da er jeg vel 12-13 uker på vei.

 

De tar blodprøver, GU, også fyller dere ut et skjema som du må ha om personalia til deg og faren. Det kan være lurt å ha med faren, det vil jeg ihvertfall. Hvis vi skal høre hjerteslag.

Ta med morgenurin, tror jeg...men kan jo ringe å spørre for sikkerhetskyld.

 

Så får man en koselig bok om gradivitet og spebarn.

 

Lykke til!! Det kan jo være de vil gjøre dette litt senere enn uke 7, det er ikke lett å høre hjerteslag før uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp oppdaget at jeg er garvid, men jeg skal ringe på tirsdag. Antageligvis vil legen vente til rundt uke 10, det var i alle fall tilfelle i mine to tidligere svangerskap. Men jeg skal ut å reise to turer på rappen når jeg er 7 og 8 uker på vei, så jeg håper jeg kan få komme inn før det. Greit å å en liten prat om hva man bør tenke på. Også skal jeg vel inn på ny toxoplasmaprøve når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, så har jeg aldri hatt med mannen til legetimene. Jeg har desverre hatt en del plager i svangerskapene mine, så legetimene handler mye om sykemelding osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke jeg skulle til legen før uke 9-10, men nå ser det ut som kvalmen har meldt sin ankomst, så skal prøve å få en time til uken.

Jeg må ha med urinprøve for å konstatere graviditeten. Ellers så tar de blodprøver, vekt, ingen gu der jeg går.

Skal ikke ha men mannen, det får bli senere når en kan høre fosterlyden. Blir muligens noe sykemelding nå, jobber som sykepleier og kan ikke bare løpe ifra alt for å spy:( Var kvalm lenge forrige svangerskap også, så dette ser lovende ut hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått time. Fredag 12.10. Godt å få snakke med legen før jeg drar til Kypros den 15. og Nottingham den 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt legetime 1.november, da er jeg 10 uker på vei. Min kjære vil være med på legetimen. Det er alltid noen sprøsmål man glemmer å spørre om, greit å være to tenker jeg, også hvis de skal høre hjerteslagene, er det jo så kjekt om vi begge kan være tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr 2, og har time den 16. okt. Da er jeg vel ca 6-7 uker på vei, tenker jeg. Mannen kan godt være med, det er jo bare koselig, han er jo tross alt en del av dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestil time til samtale først og fremst torsdag 11 oktober.

 

Da er jeg vell 6 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk time 17.okt. bare vanlig konsultasjon. da er jeg i uke 7+2. må spørre samboeren om han vil være med..skal ut å reise fra 12-15 okt. men er bare innenlandssfly i norge. så er spent på å gå til legen første gang.! håper veeldig på at man kan høre hjertesalg. for i følge bayverden skal hjertet begynne å slå i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt time 17 oktober, blir spennende, men tenkte egentlig at det kanskje var litt tidlig, er bare 6 +3 på vei da. Kan man virkelig få høre hjertslag så tidlig? Gleder meg :) God helg til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! min lege vil ikke ta meg inn før i uke ti så jeg skal ikke til han før 12.november.. Det er leeeeenge til det..... Men, jeg kunne visst få komme innom før og få noen bøker som man vanligvis får utdelt på første svangerskapskontroll. Har også tatt kontakt med jordmortjenesten ettersom jeg har hørt at det kan være vanskelig å få jordom i kommunen jeg bor i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

legetime??

åh,det har jeg ikke tenkt på enda..

hmm..kanskje jeg burde ringe legen snart da..

har veldig lyst til å ta en tiiidlig UL :) heh..

Lurer på om det kan la seg ordne her i området??hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjennom dette en gang før, så jeg vil bare gi et godt råd til alle sammen: Dersom dere har mulighet til det, gå til kontroller hos jordmor på helsestasjonen! De tar seg bedre tid til deg enn legen gjør, det er min erfaring iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...