lenis&bebis Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Eller er dette bare en myte..? Har ikke ammet så lenge selv enda, men er sulten som en hest, og spiser nok ikke veldig sunt heller...
Frustrert 5.gangs Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Jeg går alltid mye ned i vekt den første mnd. så går det dessverre littoppover igjen. Har ammet lenge med alle barna. Tror nok jeg skeier litt ekstra ut ettersom jeg ammer liksom....lurer meg selv litt. Blir skjerpings framover nå. Kan ikke fortsette sånn. Men tar en dag av gangen så får vi se. Men sulten blir man ihvertfall av å amme.
Kondis som en murstein Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Nei, ikke her i gården nei... Sukkersug +++ hjelper ikke særlig på vekta, hehe... Men er nok endel som gjør det ja!
ramløsa- nok en gang Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Dårlig med vektnedgang, er veldig sulten, spesielt på alt som er søtt. Det må være en myte at man går ned..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 det er nok bare en myte. De som ikke spiser det ekstra kroppen trenger når man ammer går jo ned i vekt, men det frarådes på det sterkeste da barne får i seg miljøgiftene som lagres i kroppen!
Gjest Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 Ja, jeg går ned i vekt av ammingen, har gjort det med alle 3 :-)
Bellen^2 Skrevet 29. september 2007 #8 Skrevet 29. september 2007 Nope! Jeg har fullammet i 6 mnd og delammet i ytterligere 3 mnd nå, og jeg har ikke gått ned i vekt. Jeg har vært ekstremt sulten (verre enn det jeg var i svangerskapet), så selv om jeg har spist sunt og vært aktiv så har jeg ikke gått ned de siste 8 kg fra startvekta.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 Hei, fullammet til 5mnd. gikk ned og delammer fortsatt, hun er 9,5 mnd og jeg veier det samme som før jeg ble gravid. Har litt slapp hud her og der dog.. har ikke spist forskjellig fra før jeg ble gravid og kan heller ikke påstå at jeg har trent nevneverdig, går jo litt mer tur naturlig nok.¨ Tror nok det er veldig individuelt hvor mye man taper, evt går opp.
Leandermamma Skrevet 29. september 2007 #10 Skrevet 29. september 2007 Når du fullammer forbrenner du ca 750 kcal mer i døgnet. Hvis du spiser normalt vil du i teorien gå ned i vekt, men det er ikke anbefalt å gå ned mer enn 0,5 - 0,8 kg i uken. Da vil ikke giftstoffene kroppen skiller ut ved slanking, gå over i melken.
Fire småtroll Skrevet 29. september 2007 #11 Skrevet 29. september 2007 Veldig mange kropper skrur ned forbrenninga og niholder på alle kalorier en spiser for å være sikker på at det blir nok næring til å produsere melk. Det er faktisk ganske vanlig, leste om noe forskning som var gjordt på det... Det gjelder uten tvil meg, har ikke gått ned i vekt under amming med noen av ungene jeg, men så fort jeg har sluttet har kiloene sakte men sikkert rent av, uten at jeg har forandret kostholdet.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #12 Skrevet 29. september 2007 Ja, fullpumpet i begynnelsen og produksjonen gikk litt amokk. Når jeg kom over 1 liter i døgnet begynte vekta å rase. Roet seg litt da produksjonen gikk ned igjen. Da Jr. ble rundt 6 kg tok han nok 1 liter i døgnet igjen så da begynte vekta å rase på nytt. Totalt endte jeg 7-8 kg under den vekta jeg hadde før jeg ble gravid til tross for påfyll med caffe latte og croissants hver dag.
Linchen Skrevet 29. september 2007 #13 Skrevet 29. september 2007 Jepp. Gikk opp ca 13 kg i svangerskapet og har gått ned ca 15 nå. Åt som en hest i begynnelsen, trudde jeg skulle sulte i hjel! Minst 4 brødskiver til frokost... Ikke like sulten lenger, men spiser fortsatt mer enn tidligere. Og dessverre har jeg fått sjokoladedilla de siste ukene. Småen er nå 3,5 mnd. Gikk ned de 15 kg i løpet av 4-6 uker tenker jeg.
VinterSol+2 Skrevet 29. september 2007 #14 Skrevet 29. september 2007 jeg er nede i startvekta mi før graviditeten, men vet ikke om det er pga amminga akkurat. lærte av Expat her at dette sukkersuget når en ammer ofte kommer av væskebehov, så prøver å drikke litt mer enn normalt. (jeg er dårlig på å huske å ta til meg væske i utgangspunktet da..) men vekta stagnerte etter at jeg nådde startvekta, og det gjorde jeg før vesla var 2 mnd. nå er hun 3mnd og 1uke. så blir vel ikke noe mer vekttap, regner jeg med...
fox`y Skrevet 29. september 2007 #15 Skrevet 29. september 2007 me 1 mann gjorde jeg d..men tror ikke d denne gang,har igjen en del kilo ennå, å d hjelper ikke å være sulten hele tiden og spise snop..må holde meg unna en del pga kolikk oxo så blir veldig ensformig å kjedelig kost...håper sult følelsen gir seg litt ettervert for det er plagsomt...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #16 Skrevet 29. september 2007 jepp.-) la på meg 30 kg i svangerskapet.. har nå tatt av meg 22 kg på 2,5 mnd. Og jeg tror ikke det er all sofasittinga og sjokoladen som har gjort det... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå