**¤¤** Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Jeg prøver og være sunn selv, men det er visst ikke så lett når det sunne er dyrere enn ikke usunne. Da tenker jeg på økologiske varer. Er Firstprice gulrøtter like sunn som vanlige?? Noen som vet? Ble litt inspirert av "Du er hva du spiser..." som gikk på TV3 idag.
Twig Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Gulrøtter er gulrøtter- first price eller ikke holdbarheten er sikkert noe annen på forskjellige grønnsaksvarer og leverandører Jeg har et godt kosthold, men i det siste spist for lite grønnsaker.. må bli flink igjen!
Gjest -<<- Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Vi er rimelig bevisste på hva som er sunt og ikke sunt i kostholdet. Uten å være motstandere av verken fett eller sukker i maten, men alt til sin tid og i passelig mengde. First price-produkter er ofte vanlige produkter under en annen label, og dermed akkurat like bra eller dårlige som andre varer - om dette gjelder akkurat gulrøttene er jeg usikker på, men jeg har inntrykk av at kvaliteten der er den samme som på vanlige (ikke-økologiske) gulrøtter. Vi spiser gjerne økologisk mat, men ikke for enhver pris - det er også et miljøhensyn å ta der, og jeg velger ikke økologisk dyrkede gulrøtter fra Frankrike dersom jeg kan velge ikke-økologisk dyrkede fra nabokommunen. Det har noe med hensyn til det miljøet vi skal leve i fremfor bare til egne kropper. Hovedgreia vår er vel at vi forsøker å unngå ferdigprodukter og farseprodukter, og lager det meste mest mulig fra grunnen. I tillegg til å være brødskeptikere og ha et ganske annerledes kosthold enn gjennomsnittsnordmannen, men det er jo omdiskutert hvorvidt brød er fy-mat eller ikke.
Oslomor76 Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Jeg er ikke så opptatt av at varene skal være økologiske, for utvalget er dårlig og dyrt i de butikkene jeg handler. Noen ganger reiser jeg til Sverige, der er utvalget på økologiske varer bedre, mer delikat og prisene lavere. Ellers har jeg byttet til speltmel, fullkornspasta og fullkornsris, og prøver hver dag å oppnå målet om "5 om dagen" for store og små
**¤¤** Skrevet 29. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2007 Vi prøver også fem om dagen, men syns det blir litt dyrt når man er fire og vi lever bare på ca. 15000 i måneden. Da må jo alle regninger betaler først og da sitter vi igjen med ca. 3000 i mat. Alle her er stor spiser. Spesielt sambo, men vi er bevisste på å spise sunn. Kan ikke staten setter ned prisen litt på frukt og grønn???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå