Gå til innhold

Jeg er uke 22 i dag og IKKE klar....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I uke 12 tenkte jeg at nå kan jeg tillate meg å glede meg over svangerskapet. Snart kan jeg kjenne etter spark osv.

Nå sitter jeg med blandene følelser....

Jeg greier ikke glede meg så veldig til babyen kommer. Jeg stortrives på jobb og har ikke lyst til å gå ut i permisjon. Vil heller være på jobb og lære ennå mer før jeg blir borte en stund...

Jeg kjenner ingen stor morsfølelse komme snikende

Jeg har ikke handlet inn noe som helst og føler ikke at jeg har noe behov for å gjøre det heller

Driver ikke med noen form for redebygging overhodet.

Savner jogging og et aktivt liv med kajaken min

- jeg synes det er kort tid igjen til babyen kommer uten at jeg vet helt hvorfor det er sånn.

Jeg koser meg med å være gravid.

Jeg kjenner spark hver dag, det gjør meg glad og trygg på at alt er bra

Etter UL var jeg overlykkelig over at jenta vår er frisk og rask

Tror jeg bare er i en fase hvor alt dette er vanskelig å ta inn. At det virkelig skjer med kroppen min alt det her:) Jeg ville jo gejrne ha barn og vet at det blir en fantastsik tid. Det er bare så rart at det skjer meg nå:) H ehe!

Dette er ikke klaging, bare sortering av tankene mine. Sikkert fler som opplever det samme vil jeg tro...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp:)

Har det litt på samme måte ja. Det føles liksom litt uvirkelig.. Det var ei på jobben som fikk vite det her om dagen, og hun ble helt i hundre, mens jeg var like rolig. Hun skjønte ikke hvordan jeg kunne være så rolig, for hun hadde vært helt i skyene ang sin egen graviditet hele svangerskapet.. Det er jo da jeg begynner å tenke at jeg sikkert blir verdens verste mor siden jeg ikke er helt propell hehe. Godt å lese at det er flere enn meg som har det slik :) Tror vi kommer til å bli veldig positivt overrasket når vi plutselig får den lille i armene våre jeg:)

Skrevet

Glemte å si at jeg også er i uke 22 :) termin 4 feb.

Skrevet

Ja, helt sikkert:) Og veeeldig glad i nurkene våre! he he

Skrevet

Det er nok veldig mange som føler det slik. Det går opp og ned i følelsene av å være gravid. Er det ting du savner å kunne gjøre i svangerskapet, og som du ikke kan gjøre så er det alltids andre ting som kansje kan gi deg noe av den samme gleden. Det kan hjelpe mye og finne ting som gir deg den samme gldene over livet ditt! Ang permisjon så trenger mor bare å ta ut de 6 første ukene. Far kan ta resten hvis mor og far er enige om det. Dere kan også velge tidskonto slik at du kan vær i jobb noen dager i uken da far er hjemme og omvendt! Lag en time med noen hos nav, de kan hjelpe dere med de mange løsningene dere har mulighet til å velge mellom!

Skrevet

godt og se at d er flere i samme situasjon, synes selv d r veldig opp og ned, er nå 27+5, skal ta keisersnitt så d r kanskje ca 11 uker igjenn, kjenner panikken tar meg litt noen ganger... dette r nr 3, men på mange måter føler jeg nesten at d er min første, er så usikker på alt

Skrevet

Hei Kokosyklus

Du blir helt sikkert en strålende mor, og det er jo fantastisk at du har en jobb som du trives så godt med.

Tror det er viktig for barna våre at vi har våre egne liv paralelt med det at vi blir mødre, og at vi er lykkelige selv.

Da jeg fikk førstemann savnet jeg jobben min etter 3 måneder, og tok prinsen med på jobb og freelanse oppdrag rundt omkring.Det var en fin tid for oss begge, og det er ingen problem å reise med en liten baby.

Nå er jeg blitt en voksen dame, og kjenner at jeg er klar for å gå inn i en "boble" i ett år uten å tenke på jobb mens jeg skal nyte baby og permisjon.

Så min erfaring er at livet stopper ikke opp selvom man får et barn, og du kan jo også dele permisjonen med far.

mvh

Skrevet

Må si jeg deler tankene med deg ja. Storgleder meg over spark og sånn, til og med når h*n vekker meg om natta! Men har en blandet følelse for det som kommer etter fødselen. Hvordan vil det å få et barn gå ut over meg og sambo? Hva om jeg ikke blir en god nok mor? Men innerst inne vet jeg at jeg kommer til å gjøre alt jeg kan for barnet mitt. Og jeg og sambo har opplevd mye mer enn de fleste, og har klart oss gjennom det, så det kommer nok til å bli fint :) Tror nok jeg egentlig bare er redd for det ukjente. Det er jo myyye som kommer til å forandre seg. Nei, vi sterke kvinner kommer nok til å få det kjempebra :)

Og morsfølelsen din kommer nok snart :) Hadde ikke særlig morsfølelse i første svangerskap, men da mistet jeg i uke 20. Så jeg tror kanskje at jeg fikk morsfølelse så fort denne gangen fordi at jeg nå virkelig vet hvor mye jeg vil bli mamma :) Denne gang kom morsfølelsen omtrent samtidig med positiv test :P hehe

Men dette, som alt annet, er jo ganske individuelt :) Ikke bekymre deg, den kommer nok snart hos deg også :):)

Skrevet

Slik var det for meg også. Elsker jobben min og det var egentlig først etter seks mån med lillemann som jeg følte skikkelig glede. Klart det var fantastisk at bli mamma, men jeg lengtet tilbake til jobben lenge.

Nå er nr to på gang og jeg føler det samme, har jo akkurat kommet tilbake til jobb.

Men ungen(e) min er verdens fineste så klart!!

Man er ikke en dårlig forelder fordi at man ikke lengter seg i hjel etter foreldreskapet.

Skrevet

Så hyggelig med mange svar!

Jeg tror jeg bare er litt redd for det som kommer etter fødselen. Er sikker på at jeg blir en bra mor og at barnet vårt får det fint sammen med oss. det er bare en skikkelig omveltning i livet og tanken på det skremmer meg iblant.

Jeg er ikke deppa eller lei meg av den grunn og gleder meg for det meste over svangerskapet.

Det er bare så rart å lese om alle som ikke kan vente til babyen er der og som alt har handlet inn de fleste tingene. I dag er det 4 mnd til termin og jeg har ikke kjøpt noenting:) he he, føler meg heller ikke så stresset o forhold til det.

tar det som det kommer.

Svangerskapet er iallefall en veldig rar tid synes jeg:)

Skrevet

Måtte bare hente frem dette innlegget i dag:)

Morsomt at ting kan forandre seg så fort.

Nå er jeg klar til å gå helt av skaftet. Kan ikke vente til lønning og bare MÅ titte på alle mulige nettsider med barnetøy osv. Denne lønningen skal vi hanlde barnevogn og vi GLEDER oss til å ha den i gangen! I løpet av uka skal mamma og jeg it å handle barnetøy også. HURRA!!

Så har jeg lyst til å begynne å handle inn litt ullbodyer osv:)

Je je je jejejejejejejejee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...