Gjest Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Neida jeg mener ikke at hun er dum ,- men jeg blir så lei meg og fustrert . Hun er 3.5 år og eneste fargen hun kan er ROSA ) . Vi har prövd i flere mndr å bevisst snakke om farger " åhh se så fin blå bukse" "så röde og fine tomater vi har t frokost idakg " ol. Men når vi sitter å pröver med henne viser farger så kan hun kunn ROSA ! Skal de liksom ikke kunne farger når de er 3.5 år ? Jeg blir så deppa,- hvor har jeg feilet ............ (
Mogop fikk augustgutt Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Jeg tror at hun har funnet noe hun får mye oppmerksomhet på.... jenta mi dreiv sånn en stund, helt til jeg sluttet å mase om farger. Alternativet er at hun er fargeblind, men det er ekstremt sjelden tror jeg.
Gjest Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Ja mannen min sa nettopp om hun kan väre fargeblind ,- men da burde hun liksom kunne si farger når vi viser bare feil farger . Dattern min sier enten at hun ikke vet eller at det er grönt (om det ikke er rosa da for det kan frökna) Huff vi får håpe det er som med dattern din for jeg blir helt uttafor jeg over at hun ikke kan farger !
Mogop fikk augustgutt Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Veldig sjelden at jenter er fargeblinde. Ikke nevn farger på en uke å se hva som skjer.
Himmel og hav Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Kanskje hun ikke har skjønt helt at når du sier blå bukse så mener du en bukse med blå farge - hvis du skjønner hva jeg mener (litt rart forklart). Her er et lite tips: Kjøp en pose M&M eller nonstop, også sier du fargene noen ganger: "Denne er grønn", og når hun gjentar fargen så får hun spise den. Etter litt må hun si riktig farge selv før hun får spise den. Hvis hun like sjokolade, så tenker jeg at det er gjort på no time! (Og jada, jeg vet at sjokolade ikke er sunt, men det er lørdag i dag da :-) )
Gjest Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 Smart ! - Og hun elsker smarties /non stop ! Bare dumt hun har fått lördagskvoten allerede. Men allt i lärdommensnavn , noen nonstop nå og da er jo ingen krise ! Takk for godt tips det skal pröves ut !) Super duper !
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 Jenta mi kan heller ikke stort annet enn rosa. Og fargene på isen vi har i frysa.. men bare i den kombinasjonen da. Hun ble 3 i går.. Jeg prøvde her om dagen, med fargeblyanter, men hun ble så lei seg når jeg hele tiden "rettet" på den fargen hun sa... Fargeblind er hun ikke, for hvis hun ser en ting som f.eks er grønn, så kan hun sammenligne det med andre grønne ting, og sier "den er lik som den", til eksempel...
Gjest Skrevet 29. september 2007 #8 Skrevet 29. september 2007 Fargeblinde sliter bare med å skille rød og grønn fra hverandre, tror jeg. De andre fargene ser de greit. La henne få litt tid, og slutt å "mase" så kommer det gjerne av seg selv..... MEN.. det skader sikkert ikke å prøve med den non-stop metoden heller... Litt sjokkis har gjort underverker før det ;o) Lykke til )
Trine & co Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 Må bare si en ting her inne. Mini her i gården er 17 mnd, og når vi er hos foreldrene våre på besøk hender det at mamman min har kjøpt nonstop som han får. Da får han en og en, og moren min sier hvilken farge den er. Han har jo ikke begynt å snakke så mye ennå, men det kan jo godt være at han begynner med de fargene som nonstopene har.
ettie Skrevet 29. september 2007 #10 Skrevet 29. september 2007 Ikke gidd og stress med dette! Hun lærer det når hun blir klar og får interessen for det. Barn utvikler seg forskjellig. Jo mer vi foreldrer stresser med at de skal lære noe, jo mindre lyst og jo mer strever de små. Jeg kunne ikke fargene på 4års kontrollen, men har da klart meg fint ellers i livet, og vært både skoleflink og sosial.
Gjest Skrevet 29. september 2007 #11 Skrevet 29. september 2007 Härre min skal de kunne farger på 4 års kontrollen.Utrolig hva de sjekker .... og ikke sjekker !
Gjest Skrevet 29. september 2007 #12 Skrevet 29. september 2007 Det er ikke forventet at de kan fargeen før de er 4 år, så hun har enda litt tid på seg. Har en fetter som kunne synes 3 vars av nasjonalsangen da han var 2,5 år, lese flytende som 5 åring osv, men klarte ikke dette med farger før han var 4,5 år likevel! ;-)
♥Prinzessin♥ Skrevet 29. september 2007 #13 Skrevet 29. september 2007 Jeg har hørt at det bare er menn som kan bli fargeblinde (rød/grønn). Eller er det sånn at det er flest menn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå