Gå til innhold

Hund og baby?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Er det noen av dere som har erfaring med hund og baby? Vi har så lyst på en flat coated retriever, men er usikker på om hundevalp og baby på 4 mnd lar seg kombinere... Det blir jo jeg som blir værende hjemme med to babyer. Noen av dere som har gjort dette??

 

Håper på mange svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har ikke hatt valp og baby samtidig, men hunden vår var 1,5 år når babyen kom, men han er valp i hodet da:) Det gikk kjempefint det, uten noe problemer. Men nå fikk jeg en veldig snill baby da, som alltid har sovet hele natten, slik at hvis jeg har vært sliten så har jeg hvertfall hatt nattesøvnen min. Men jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å ha hund og baby samtidig. Men skjønner at det ikke er så fristene hvis du har en f. eks kolikkbaby eller baby som gråter mye. Du skal jo tross alt ha tid til begge.

Skrevet

Svigers har en flat... Han er kjempesnill med barn, har vært sammen med barn i alle aldre siden han var valp.

Men det er jo en retriever og trenger veldig mye mosjon og hjernetrim, kjempe lettlært rase og morsom og jobbe med. Masse energi, så om du har tid og ork, er det en super hund :o)

Skrevet

Vi hadde hund fra før av når mini kom.. Hunden er nå ni år så er ikke så mye jobb som når de er valper iforhold til og passe på.. Men hunden og mini går veldig bra sammen...

 

Vi har weimaraner da.. =)

Skrevet

Takk for svar jenter. Har sååå lyst til å gjøre dette, men er så redd for å ta meg vann over hodet. Det er jo i hundes første leveår at en legger grunnlaget for hvilken hund man får, og i og med at jeg ikke har hatt hund før så er jeg så usikker. Men tror ikke vi kjøper en voksen hund. En valp blir jo slik du vil ha den... *tenke tenke*

Skrevet

Skjønner det med at du vil ha valp :o) Valpetiden er jo herlig, selvom man må opp noen ganger om natten, hehe... Men sånn er det jo med babyer også ;o)

Har du vært borti flat før?

Skrevet

Nei, har nok ikke det. Har ikke hatt hund før. Vi tenkte denne rasen kan passe oss. Familiehund, men likevel en "brukshund". Turer på fjellet, skog/mark, ski...

Kanskje dere som har hund kan si noe om hva jeg må forvente med valpetiden? Skjønner jo at det blir mye arbeid, men hva er vanskeligst? Lillegutt på 4 mnd skal ha pupp hver andre time om natten, så nattesøvnen er ikke-eksisterende ;)

Skrevet

Har selv flat, og har hatt det i snart ti år. Denne rasen er preget av godt lynne, men jeg vil bare si at det å få valp er veldig krevende. Selv om jeg er godt vant med hund, så er det ikke noe jeg ville vurdert engang når jeg hadde så små barn. Det å få en god, rolig flat krever i de fleste tilfeller masse energi og jobbing (er en ekstremt aktiv rase) Dette er også intelligente hunder som trenger mye stimulering, ikke bare fysisk -men ikke minst mentalt -noe jeg selv i alle fall mener ikke er forenlig med det å ha små barn (selv om min var voksen, så har jeg hat tonnevis med dårlig samvittighet for han de siste tre årene etter at jeg fikk barn)

Skrevet

Det vanskeligste er at du må være konsekvent og oppdragende i alt du gjør. Hvis du ikke har tenkt å delta i noe aktivt hundemiljø, så er jeg ikke sikker på om jeg vil anbefale deg denne rasen.... Som jeg skriver under, så krever de mye trening.

Skrevet

Er jo denne do-treningen da, hehe... Ut etter de har spist, lekt og sovet... Vi var vel ute med vår en gang om natten i et par uker før han klarte å holde seg til morgenen (vel, noen uhell ble det jo...)

 

Rasen passer bra til dere om dere er mye ute i skog og mark :o)

Vi har en sofagris vi, er mye ute også, men han trives godt i sofaen sammen med oss ;o)

Skrevet

Nå trykte jeg litt vel fort... De er jo krevende og de trenger litt hjernetrim også, masse energi som jeg skrev over her.

Konsekvent må man være, kanskje dere skal gå kurs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...