Gjest Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Jeg trenger hjelp!! Mistet i SA for litt siden, og har derfor tatt gravtester jevnlig for å finne ut når den ble negativ. Vil så gjerne begynne med blanke ark Først ons i forrige uke ble den negativ - skikkelig blendahvit, som dere sier. Yes, tenkte jeg. Nå kan jeg begynne på nytt. Får jeg en positiv test nå om noen uker, så betyr det ny graviditet. Men testet igjen etter 2 dager, altså i går, fredag. Tenkte at 2 negative tester må jo være bedre enn 1. DA kan jeg være sikker på at hcg er ute av kroppen da. Selvfølgelig ble denne positiv! Riktig nok litt svak, men fortsatt positiv. Testet igjen etter noen timer, denne ble også positiv. Litt svakere enn den forrige, men også positiv. Testet igjen i dag, og den var svak, svaaak. Har babycomp, men fører inn tempen på FF i tillegg. Nå kommer poenget... I dag sa FF charten at jeg hadde EL på onsdag! Dersom jeg faktisk hadde EL, kan det da være årsaken til at graviditetstestene ble positive i denne perioden?? Jeg skjønner INGENTING! Hvorfor ble testene negative, så positive, så negative igjen på så få dagers mellomrom?
babyT Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Du kan IKKE bruke graviditetstest som EL-test. Graviditetstestene slår kun ut positivt på Hcg. Grunnen til at man kan bruke el-test som graviditetstest er at LH oh Hcg ligner på hverandre, og EL-testen klarer ikke å skille mellom dem. Det gjør derimot graviditetstesten. En EL-test er også kun positiv dersom teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Det er fordi man kan ha litt LH i kroppen gjennom hele syklusen, men det stiger 24-48 timer før EL, og vil da slå ut positivt på EL-testen. EL kan IKKE være grunnen til at graviditetstestene slo ut positivt. Har du brukt samme merke hver gang du har testa? Ulike tester krever ulik mengde hcg for å slå ut.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Takk for klart og tydelig svar! Har selv ingen erfaring med EL tester, i og med at jeg har babycomp. Bra at det er noen som har det! Merkelig at testene er som de er, for ja, jeg har brukt de samme testene hver gang. Billigtester fra billigetester.no. Har brukt stav og strips om en annen, men trodde ikke at det skulle ha noe å si. De er jo helt like inni (?), fra samme produsent osv. Tester forresten positivt igjen nå, hehe;) - Merkelige kroppen min! Har time hos legen på tors, så vi får se da hva han sier! Nå vil jeg finne ut en gang for alle om jeg er gravid igjen el ikke... Takk igjen for svar, og lykke til til deg med prins/prinsesselaging T
babyT Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Takk for det. Har selv dårlige erfaringer med testene fra billigtester. Stoler ikke på dem. Har på en og samme dag, med samme urin testa negativ med EL-test fra billigtester og knallpositivt med CB digital el-test...
Gjest Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Å?? Merkelig! Har som sagt ikke erfaring med EL tester, men stoler selv på billig-graviditetstestene. Ved forrige graviditet (som endte i SA) viste alle billigtestene like positivt som CB sine.. Vel, vel, vi får se...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå