Gjest Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Jeg har rydda i skapene.. Og jeg har hatt vareopptelling.. 6 stk pene kaffeservice fra bestemor og bestemors mor... 24 vinglass i syltynn krystall fra bestemors oldemors tippoldemor eller noe sånt;) Aldri håndtere i vaskemaskin og aldri la de store lankene til superdupermannen røre. 4 stk ørsmå et eller annet krystallglass i forskjellige størrelser og fasonger 4 kaffekanner i porselen 12 Whisky glass fra morfar Utall krystallskåler, lysestaker, rødbeteskåler (for det må vi ha- minst 6 av) Må legge til at jeg ikke drikker kaffe, ikke drikker vin så ofte, ikke drikker konjakk eller likør.. Men det ser jo fint ut i skapet da... Er det dette vi kaller affeksjonsverdi? Må legge til at hytteservise til mormor hadde 24 av alt- til og med eggeglass. Her var alt på stell...
Karomamma Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Ja, affeksjonsverdi til tusen!!! Er det ikke koselig å ha noe som er arvet? Det synes i hvert fall jeg. Det er litt fullt i skapene med tallerkmer, boller og dilldall fra både oldemor, mormor, farmor og svigermor, men vi prøver å bruke tingene så ofte vi kan
Trollmora Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 SÅÅÅÅ mye fint! Kjempekoselig å ha slike ting i skapet. Vi har og endel og jeg må si det er koselig å ta frem fra tid til annen. Ungene mine har bare en bestemor i live. Eldstemann er har begynt å prate om i gamle dager og da er det fint å prate om spisestuemøblene fra oldemor og ting og tang fra de alle. Bruk det når du har anlednig og slipp ikke superpappaen til med oppvasken. Kanskje de varer så lenge at barna kan få noe og ta vare på det til sine barn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå