Gå til innhold

Noe galt i å være bi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har venner som er både hetero, homo og bi. har ikke noe imot det.

Men mange av de hetero-vennene mine er totalt imot bifile mennesker.

Noe jeg ikke forstår.. Selv så er jeg hetero, men er jo nysgjerrig på hvordan det hadde vært å hatt sex med en jente (bi-seksuell blit vel det kallt) men kunne aldri blitt forelska i en jente..

Hjelp meg å forstå hva som er verre med å være bi, enn heterofil eller homofil??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er ikke bifil straks man har sex med det samme kjønn. Å være bifil betyr litt mer enn bare sex. Mange har sex eller utforsker det samme kjønn uten å være bifil.

Tilbake til spørsmålet ditt, jeg ser ikke noe galt i at noen er bi. Og skjønner ikke hvorfor noen mener det er værre enn å være f.eks homofil.

Skrevet

Nei det er det jeg ikke forstår.. jeg har ikke turt å si til veninna mi at jeg har lyst til å ha sex med en jente en dag. for hun har så "dømmende" holdning hvis vi kommer inn på samtaleevne.

Vi har flere felles venninner som er bi-seksuelle, og jeg merker hun ser annerledes på dem..

Vil ikke hun skal se på meg på en annen måte, bare pga det..

Synes ikke noen av delene er "verre" eller "bedre" selv jeg..

Er opp til hver enkel, og det gjør deg ikke til en annen uansett...

Skrevet

pick a lane?

Nei, jeg vet ikke jeg. Syns ikke det er noe galt i å være hverken bi, homo eller hetro.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er vel ikke noe galt i og være noe som helst?

Man blir ikke biFIL av og ha sex med ei jente, om man er hetero, men tror nok det går under kategorien biseksuell ja.. og da er det vel mange biseksuelle her i verden ;o)

Om venninda di er så dømmende, så kan hun jo like gjerne ha det så godt....

Skrevet

Du har fordomsfulle og snodige venner, det er vel ikke stort verre enn som så. Selvsagt er det ikke noe mer galt med å definere seg som bifil enn som andre utbredte filer som innebærer kjærlighet og samtykkende sex mellom voksenpersoner.

Skrevet

Jeg fikk litt pes på grunn av bifilitet da jeg var 18-20 år. Folk visste ikke hvor de hadde meg, jeg var liksom en som ikke klarte å velge side. Vi er så opptatt av at alt skal settes i en bås at jeg slet lenge før jeg fant ut hvem jeg var..Kanskje jeg er inhabil i dette spørsmålet, men skjønner ikke helt hvorfor bifile skal være verre enn hetero eller homofile? Den eneste grunnen jeg klarer å tenke meg er at man kan bli tatt for å tillegge seg en legning for å gjøre seg interessant.

Å fantasere om sex med jenter er nok ganske normalt selv om man er hetero. Grensene og fordommene er heldigvis så utvisket i dag at det er "tillatt".

Skrevet

Drit i å fortell henne det du. Virker som ei prippen frøken. Så får hun bare sitte der å være fisefin og gå glipp av halve morroa! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...