Gå til innhold

Test av solkremer for babyene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal straks på ferie til varmere strøk og selv om sønnen min er mest i skyggen må jeg jo ha solkrem til ham. Noen som vet hvilke som har kommet best ut i test? Mener jeg så noe tidligere i sommer her på dib. Takknemmelig for hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ambre Solaire sft 30 kom best ut i test, men denne har både parfyme og fargestoffer i seg. Jeg brukte den til min 3 åring i sommer, og den var lett å smøre på og hun var ikke rød i det hele tatt. Men jeg brukte ikke den på lillepia (nå 10 mnd, i sommer ca 7-8 mnd)

I foreldre og barn testen kom også Cosmica sin solkrem godt ut, denne har hverken parfyme eller fargestoffer og står på at den egner seg å smøre på barn fra 6 mnd. Husker ikke helt eksakt hva den het, Cosmica kids (finnes i sft 25 og 40, i alle fall i sommer). Selges på apotek.

Skrevet

I foreldre og barn i sommer kom Babyline sin ut best i test...men den er litt feit og vanskelig å smøre utover...Eucerin sin kom ut nest best, den er litt lettere å smøre ut, og ikke så feit og tykk :)

God tur! Husk forresten å bruke HØY solfaktor, selv om han er i skyggen :)

Skrevet

Jeg var nettopp hos hudlegen og spurte om solkrem til babyer. Jeg trodde man ikke skulle bruke solkremer til så små, men han sa at det var helt trygt dersom man kjøpte de på apoteket. Den beste er La Roche Posay........hvertfal den han anbefalte meg når jeg skal til syden

Skrevet

Babyline sin kom best ut i test fordi den er helt trygg å bruke på små barn, andre kremer kan inneholde stoffer som ikke er så bra å bruke på barnehud. Vi bruker babyline sin fordi den er best, da spiller det ingen rolle at den er ekkel å smøre på. Vi smurte vår 6 mnd. gamle sønn med den da vi var i Spania i Juni, smurte ca. 3 ganger om dagen, det holdt lenge det....

Han ble jo aldri utsatt for direkte sollys uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...