LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Eller, vet ikke om det er det, men forsøker. Har det siste året har tiltakende vondt i venstre arm. Kjennes som om det er inni beinet, midt på armen, mellom leddene, både overarm og underarm. Stråler ut i musklene, men leddene er ok. Samtidig har jeg enkelte bevegelser som kan utløse at jeg nesten ikke kan bevege armen på en stund (om jeg vrir armen bak på ryggen). I tillegg er jeg plaget med føttene, spesiellt ankler. Om jeg sitter stille en stund stivner jeg noe så grassalt, og må gå noen skritt før jeg føler at jeg er normal. Er ok om morgnen når jeg har ligget avslappet, smertene i anklene kommer om jeg sitter rett opp og ned med beina i vinkel. Begynner å frykte litt for arbeidssituasjon nå, men vil liksom ikke springe til lege uten å ha noen håndfast mistanke heller. Er det noen som kan si om de kjenner igjen noe?
Gjest Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Har du blitt testet for leddgikt? I armen mistenkte jeg med en gang senebetennelse- logisk om du har en jobb som innebærer mye pc bruk eller arbeid som er rutinemessig. Men anklene dine harmonerer ikke med dette bildet. Sitter du mye? Kan være trykk i bekkenet som stråler ned i beina. Du bør ta kontakt med HMS på jobben din og få dem til å tilrettelegge arbeidsplassen f.eks ved hev og senk pult, slik at du ikke sitter for lenge. Bruker du mus, må du få en mus som du ikke trenger å bevege armen din. Gå til legen, bedre å ta det nå før det utvikler seg. God bedring og lykke til
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 29. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2007 Takk for svar. Jeg hadde senebetennelse for et års tid siden, og det var ikke på samme måte. Da strålte det mer fra leddene, dette kjennes som om det begynner midt i beinet og stråler mot muskler og ledd. Har en variert og lite statisk jobb (ambulanse), men bruker bærbar pc mye. Og da er det høyre hånd jeg bruker mest, men den har jeg ikke vondt i. Hmm, ikke lett dette. Burde vel strengt tatt fått meg en time hos legen, men slikt er jo litt skummelt da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå