manonym Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Har noen oppskrift på en god krydderkake som er stor nok til langpanne???? har ingen selv, og på nettet var det jo tusen forskjellige..... Og jeg vet ikke om noen av dem er gode... Hjelp?
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Jeg kan gå god for detsoteliv.no har prøvd minst 20 forskjellige oppskrifter der, og ALLE er kjempegode... Har prøvd foskjellige krydderkaker, og de er smaskens herlige...
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Disse har jeg prøvd Krydderkake med ostekrem Krydderkake i langpanne
Libido- Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Dette er en utrolig lettvindt krydder-skuffekake, som er nydelig på smak =) Har fått utrolig mye skryt av den. Røre: 150 gram margarin 6-7 dl sukker (jeg bruker bare 5, blir like god) 7,5 dl kefir 10 dl hvetemel 1 ss natron 1 ss kanel Alt røres sammen, til det er klumpefritt. Helles over i en langpanne, gjerne bakepapir i bunn. Stekes på 175 grader, midt i ovnen, 30 - 40 min. Glassur: (Gjerne dobbles, men trengs ikke) 100 gram smør 200 gram firkløversjokolade Melis til passe tykkelse, er ikke mye som trengs. Smelt smør og firkløver i bolle i dampbad eller på veldig svak varme i microen. Når det er helt smeltet, rør inn litt melis. VIKTIG! Kaken skal være 100% kald før glassuren smøres på! Velbekomme =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå