Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Når vi byttet bank i forbindelse med lån ble vi rådet av banken å spare i fond til snuppa. Ettersom jeg er helt grønn på det området der,valgte jeg 500 i mnd i fond og resterende av barnetrygden spares på vanlig barnekonto. Er det noen her som sparer i fond?Og er dere fornøyde med det? Gir det bra avkastning i forhold til vanlig sparekonto?
Frk. Vable Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Det lurer jeg og på. Vi sparer bare vanlig, men har tenkt litt på fond... Dytter for deg, jeg
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 jeg sparer i fond. etter som jeg har forstått så er odifond og skagenfond de 2 fondene i norge som er mest andersjent. de har gitt god avkasning en stund nå. les mere på odinfond.no skagenfondene.no
snartmammapåny Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Jeg sparer i fond 300kr hver mnd. Sparer i mitt navn da, men sparer jo for familien. Vet ikke hva pengene skal gå til ennda, men noe nyttig som utdannelse til småen, og de potensielle kommende søskenene hans, når han og de blir større kanskje;)
Katja Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Ungene her fikk en stor pengesum i fond, når de ble døpt. Nå er det blitt masse penger (6 doblet på 8 år), og de skal få stå til ungene er myndige, og fortsetter utviklingen som nå, så blir det en god start på voksenlivet for dem i allfall.
Tante_Sofie Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 Vi sparer i fond til barna. Automatisk trekk på 1 000,- i mnd. pr barn. Fodet heter Carnegie World Wide, har ikke spart så lenge, så vet ikke avkastningen ennå. Men tanken er jo at det skal stå til de er 18-20 +++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå