Gå til innhold

Hva skal vi gå ut ifra??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står forskjellig ang vekt og lengde på babyverden og her på barnimagen.... Ganske mye også.. I uke 25skal babyen være 800g og 22cm lang (på babyverden), mens her er den 650g og 30 cm lang... Hva går dere ut i fra???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med mindre jeg har misforstått, så er det som står på babyverden akkurat på den uka du er i. Mens på barnimagen står det om den uka du går inn i.

Altså på babyverden er babyen din 22 cm når du begynner på uke 25, også er den 30 cm lang når du er ferdig med uke 26.

Men kan godt hende jeg tar feil.

Kanskje noen andre har svar??

Skrevet

Her inne går de ut fra hele lengden på fosteret, mens på babyverden er det hode til rumpa som er lengden de henviser til har jeg kommet fram til... Men vekta er jo veldig forskjellig da, så ikke godt å si der egentlig.. Nå er det jo sånn at fosteret vokser i rykk og napp, så kan jo egentlig gå ut fra at den er mellom 650 g og 800 g et sted i uke 25 da?

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dette. Jeg er 24+4 idag, altså i uke 25, og her på barnimagen står det dette:

"Babyen er nå ca 30 cm lang og veier ca 650 gram!"

På babyverden står det dette:

"Fra 24 uker og 0 dager til 24 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 650 g

CRL: 21 cm

Full lengde: 29 cm"

Altså sier babyverden og barnimagen nesten nøyaktig det samme. Rart om det står noe annet hos deg?

Skrevet

Du må forresten huske på at her på bim går man ut ifra den uka du har påbegynt, mens på babyverden går de ut ifra fullgåtte uker. Altså er jeg 24 fullgåtte uker, men har påbegynt min 25 uke. :) Hvis du er 25+noe nå er du i din 26. uke her på bim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...