Piamin Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Leser masse innlegg og synes dette er spennende! Vi har akkurat begynt å prøve, men nå kjenner jeg plutselig at jeg er veldig gammel! Trodde ikke det var så vanlig å begynne å prøve så tidlig, jeg! Jeg er 26,5 og blir tidligst mor når jeg er 27 - hvis vi har flaks! Vi har vært sammen i snart 5 år og føler at vi måtte komme hit før vi blei klare.. Veldig mange forkortelser som blir brukt her inne, finnes det noen veiledning for å skjønne litt, eller
Anicol*Blir det pergospire? Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Side 1. En samling råd, tips og forklaringer på forkortelser for alle nye BIMere. Gå til tråden med det navnet=) Den ligger under her=) Sånn ellers så er jeg 19år. Er i min 4 pp og skal begynne på pergo i morgen fordi jeg ikke har EL..=) Lykke til med prøvingen=)
Babyønske �� Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Jeg er 31, og prøver på første, og begynner vel så smått å føle meg gammel. Er jeg heldig har jeg fått barn innen jeg er 32. Hadde jeg vært like gammel som deg, ville jeg følt alderen var perfekt. Det var en gang mitt ønske å bli gravid i den alderen, men da var det ikke så mye som lå til rette for det. Lykke til:-)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Jeg er også 26, og jeg føler meg verken ung eller gammel. Tror vi er sånn ca midt i jeg:)Har prøvd i 6 mnd på første nå, så håper det klaffer denne gangen... EL er rett rundt hjørnet. Om du går på www.pernille.info får du masse nyttig info. og noe unyttig og:) Man blir litt hysterisk av å være her inne, men kjekt å snakke med andre i samme situasjon!! Man lærer utrolig mye, og pluttselig får man EL-symptomer og merker kroppens mønster på en helt annen måte! Lykk til!!!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 jeg er 24 og har prøvd på første i 2,5 år. gubben er 25. trodde jeg skulle bli mor da jeg var 22 men.... ting tar tid:-(
Gjest Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 hei på deg piamin jeg er 19 år..og jeg er enig i at relativ mange av prøverne her inne er unge.. iallfall forhold til hva jeg trodde.. men det betyr jo overhode ikke at dere er gamle man prøver jo når man er klar for det og det passer.. noen yngre, andre eldre... så det må du ikke tenke på! dere får uanset ha lykke til med prøvingen :-)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 Jeg var 28 år (nesten 29) da jeg ble mor for første gang, er nå snart 31 og prøver på nr.2:-)
Piamin Skrevet 29. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2007 Det er jammen godt at det ikke bare er meg som er over 25! Blei litt stressa, så jeg vil takke alle for svar! Jeg finner ikke ut hvor jeg skal finne ut hva alle forkortelser betyr, men noe som går igjen er pp. Hva er det?
mamma til 2... Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 du er ikke gammel:) bare veldig mange unge her:) jeg var 29 når jeg ble gravid med nr 1 og er forhåpentligvis 32 når neste kommer..hvis det ikke drøyer veldig lenge denne gangen. jeg angrer ikke på at jeg ventet med å få barn litt seinere ennn mange andre.. føler at jeg har fått max ut av ungdomstiden min.. og at man har vært sammen en stund og er trygge på hverandre er veldig viktig. det å få barn er absolutt en stor test på ethvert forhold.. Lykke til med prøvingen:)
Piamin Skrevet 29. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. september 2007 Ja, veldig mange unge! Men det er jo hyggelig at det er mange som bruker sidene og vil bli mamma! Jeg føler ikke at vi kunne ha begynt så mye før, jeg! Jeg har 3 års utdanning og samboeren har 5 år - vi har bodd fra hverandre i 2,5 år og blei samboere til jul i fjor. Når skulle vi ha rukket!?!? Men vi er veldig gira begge to nå da, så det er jo spennende! 1pp betyr? Klem
Piamin Skrevet 29. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. september 2007 Guri så pinlig - hva er en prøveperiode?
Gjest Skrevet 29. september 2007 #13 Skrevet 29. september 2007 Hei, og velkommen Piamin! En pp er perioden fra første dag mens til neste første dag mens. Altså - dersom du har syklus på feks 30 dager, og er i din 4 pp (prøveperiode), har du forsøkt å bli gravid i ca 4 mnd...
Piamin Skrevet 29. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 29. september 2007 Takk Kristin83! Nå blei det jammen mye enklere! Da kan jeg si at jeg er i min 1pp Og jeg er jammen stolt og glad!
JuniBbay:) Skrevet 29. september 2007 #15 Skrevet 29. september 2007 jeg fikk min første rett etter jeg var fylt 19, nå er jeg gravid med nr 2 og er nå selv 24:)
Gjest Skrevet 29. september 2007 #16 Skrevet 29. september 2007 Glad to help!! Håper at du ikke blir værende i for mangen pp'er ) Lykke til med prøvingen!
Piamin Skrevet 29. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 29. september 2007 Kristin83! Det håper ikke jeg heller - for deg eller meg! Lykke til til dere også!
Google Skrevet 29. september 2007 #18 Skrevet 29. september 2007 Jeg er 30 år, og prøver for første gang. Er i min 3 pp. Har IKM neste helg, så jeg venter i spenning:-)
Gjest mamma'n til go'gutten Skrevet 29. september 2007 #19 Skrevet 29. september 2007 Er 24 år, har et barn på 2 år, 3pp på nr 2 nå Lykke til!
mamma til 2... Skrevet 29. september 2007 #21 Skrevet 29. september 2007 1 pp_1 måneden du prøver å bli gravid.. altså fra eggløsning til IKM(ikke kom mens)
Gulljenta mi:) Skrevet 29. september 2007 #22 Skrevet 29. september 2007 Gj.snittalderen for første gangsfødende i Norge er ca.30 år. I dette forumet er det mange flere unge. Det er vel fordi data appelerer til de unge. Tror ikke det er så vanlig blant eldre og bruke så mye tid på data:) mens vi andre er vokst opp med internett nesten. Så noen som er rundt 30 års alderen er faktisk det som er normalt å få en baby, men det vil jo alltid være noen under 30 og over 40 år. Men de over 40 år sitter ikke ved dataen og fortelller om alle sine opplevelser, slik som folk her inne. 19-20 år er etter min mening alt for ungt. Man blir en bedre mor når man er litt eldre:)
lana<3 Skrevet 29. september 2007 #23 Skrevet 29. september 2007 Heia piamin.... Jeg er akkurat fylt 27 år, er i min 1 pp. fra idag av...har en jente på et år denne uken...Jeg har lyst på 4 barn så håper vi trenger å være så altfor mange mnd... Lykke til med din prøving...ps. vet du at landsgjennomsnittet er 30 år for førstegangsgravid?? Utenom rogaland da hvor 25 er gjennomsnittet....
malise Skrevet 29. september 2007 #24 Skrevet 29. september 2007 Jeg er 30 år og prøver på min/vår første.
har4barn Skrevet 30. september 2007 #25 Skrevet 30. september 2007 JEg er 31, og vi prøver på vår 4. (igjen). Så jeg var ganske ung ( i forhold til gj.snittsalderen) da vi fikk vår første.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå