Gå til innhold

Får ungene deres ha med godteri ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vi bor (langt pokkers utpå bøgda, men i en husklynge) er ungene ute "alene" å leker fra de er 3-4 år. Min er 5. Nå har han vært inne og grått og vært sinna, sutret og kallt meg dum fordi han ikke får ha lørdagsgodteriet med ut. Noen av de andre ungene (6-7år) har store godteriposer med ut, noe jo han også vil ha. Dette skjer hver lørdag, og om sommeren oftere, med is. Jeg syns han skal få godteriet til kveldskos, når middag og dagens aktiviteter er unnagjort. Men det syns tydeligvis ikke de andre foreldrene her. Er jeg sær? Er det vanlig at ungene får ha med godteriet ut? Er det slutt på at man samla seg om barnetv og koset seg med godteriet sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, føler meg jo faktisk slem når jeg nekter han snop. Men nå kom han inn og ville ha sportsgodteri, og det fikk han jo. Banan duger visst det og, enn så lenge.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Vet ikke, men jeg er enig med deg i at godteriet skal være til lørdags barne tv.

Skrevet

Nei, men altså vi gir vårt barn lørdaggodtet tidligere enn barnetv så har vi en god middag til barnetv. (roterer litt)

Grunnen er at minste jenta blir helt "vill" når hun får snopet så sent, og det kan bli litt problmer med leggetid. Kan jo hende det er slik hos dem også? Men ja, skjønner jo at det er ett problem, men er lite du egentlig kan gjøre med det desverre.

Skrevet

Nei, eldste her får ikke godteri med seg ut. Godteriet koser han seg med inne til barne TV eller en film.

Skrevet

min er så liten at han ikke får lørdagsgodt på en god stund enda, men når vi var små måtte vi alltid vente til barnetv med snopet..

Skrevet

Joda, skjønner den, at noen unger kanskje bør få godteriet litt tidligere på dagen. Men her er det jo snakk om store mengder de går rundt å brifer med. Kan de ikke heller da sette på en film eller noe hjemme, og la ungene leke smammen ute...

Vet det ikke er stort jeg får gjort med det, men syns det er så urettferdig på Guttongens vegne, og de andre som ikke får godteri med ut...

Skrevet

Ja, det gjør jeg av og til.

Men han begynner å bli stor nå og har desverre andre ønsker en meg. Syns det er viktig å etterkomme noen av de og.

Så han får lov på sommern, når jeg ser de andre barna har.

Men det pleier å være rundt barneTv tid han kommer å spør. Han veit han ikke får før middag. Som vi pleier å spise i 16 tiden

Skrevet

Jeg måtte vente til barnetv når jeg var liten, mens de andre gikk og fristet med posene sine ute. Syntes egentlig det var greit nok, da jeg sikkert hadde delt ut om de spurte. Kommer til å gjøre det slik vi også når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...