Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 I dag, endelig, etter 6(!!) mnd hadde vi avtalt at jeg skulle få sove lenge, han skulle ta jenta og så skulle vi finne på noe sammen i dag. an har hele tiden stort sett ligget på et annet rom fordi hun "lager lyder" så han ikke får sove. Men lyder mener han da sånn typiske koselyder når hun sover, at hun snur seg, sparker litt etc. Så jeg har hele tiden tatt henne på natten OG på morgenen. greit nok, han jobber jo, men han har ikke tatt henne i helgene heller - kun sovet på eget rom og stått opp når han har våkna.. I dag tidlig når jeg stod opp var han dritsur! Da hadde JEG sovet på det andre rommet og han gjort jobben. Da jeg spurte hvordan det hadde gått fikk jeg en lang tirade om at han ikke hadde sovet fordi hun hadde lagd lyder og dessuten hadde han hodepine. Jeg måtte være helt i svime som ikke våknet av de lydene mente han. Jeg mente at det var fordi jeg hadde vent meg til de fordi jeg har hatt all jobben. Så gikk han å la seg og her sitter jeg. Regner med det blir leeeeeenge til jeg kan få slappe av og sove ut neste gang. Flere som har det sånn???
Dudellidallo og Tillo Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Fy søren! Hadde blitt dritsur!! Kjente da når eg leste=) Vekk han opp!!!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Han gruer seg til pappaperm fordi han vet ikke hva han skal gjøre, sier han, men ærlig talt, man må ha en viss egeninnsats også!
Dudellidallo og Tillo Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Når du må gjøre alt så blir jo barnet veldig avhengig av deg og dersom han skal ha pappaperm bør han vel gradvis ta mer del i oppgavene slik at barnet blir vant med det, spes om morgenen når barnet er vant med å våkne til deg hver dag??
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Ja, det er det jeg også prøver å si men det går liksom ikke inn. Merker jo at hun er roligere og mer trygg på meg, spesielt i leggesituasjoner og mating. Hun har hele tiden fått flaske så han har hatt 6 mnd til å prøve seg frem på...
Dudellidallo og Tillo Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 Skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre. Men jeg hadde aldri godtatt det, hadde jenta mi fått flaske skulle samboeren min fått deltatt MYYYYE mer! Du har absolutt grunn til å klage mener nå jeg, dere er tross alt to om barnet. Jeg er også hjemmeværende, såvidt begynt å jobbe, men samboeren min deltar en del og har gjort det hele tiden, syns det er hans plikt, morgen som kveld.. Er jo ofte tidligere oppe vi enn de som jobber, og vi er på jobb hele døgnet, selvfølgelig er det kjekt, men godt med avlastning i ny og ne...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 Mannfolk.... off. Kjenner til det! Det slår ikke feil, men hver gang jeg skal "få lov" til å sove lenge, gå ut på noe o.l. så blir han alltid sur og sint rett før det nærmer seg liksom, slik at jeg skal få dårlig samvittighet ovenfor HAN. HERREGUD: Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men ÅHHHHHH.... I KNOW!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #8 Skrevet 29. september 2007 Samme her,har nå etter 7,5mnd bare innfunnet meg med at det blir en stund til jeg kan sove lenge. Han greier bare ikke å komme seg ut av den senga.. I dag skulle jeg vekke han kl 9,fikk beskjed i går,men håpløst. 11.30 kom han seg opp,slukte kaffe og rett ut for å skru bil,bare sagt hei til vesla... Kjenner jeg blir lei meg på hennes vegne og han vet ikke hva han går glipp av. Morgenstunden er jo en av de beste med verdens herligste blide unge... Han skryter til alle av jenta vår,om hva hun gjør og hva hun kan og er tydelig stolt men hva med å delta i alle disse gledene da???
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 JA, jeg blir også lei meg på barnet sine vegne. Jeg ser jo at hun er kjempeglad i pappaen sin og da burde han ha vært mer sammen med henne. Men jeg orker ikke spille på hans dårlig samvittighet, trygle og be for at han skal være sammen med datteren sin. Det får da være måte på..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #10 Skrevet 29. september 2007 Helt enig,sånn har jeg tenkt og,men de lager ris til egen bak og får en unge som blir skeptisk til de... Får så vondt da når hu ser langt etter han og smiler og ler så blir det en kos og hade,ikke tid til lek og moro.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 blir bare kjempe stolt av samboeren min jeg.. hadde flaskebarn de første to månedene og han stod opp minst en gang om natten de første to ukene og om helgene. etter han begynte i jobb igjen har jeg forlatt rommet om natten for at sambo skal få sove hele natten og han skifter bleie, mater, bader leker om ettermiddagen etter han kommer tilbake fra jobb. nå som babyen er en puppegutt tar han og leker med babyen om morgenen i helgene slik at jeg skal sove en time to ekstra. i går passa han babyen hele kvelden (jeg var ute fra kl 18 og kom hjem i 2 tiden om natten). da hadde de kost seg kjempe mye (selv med en skriketokt på 1 time).. ikke meningen og provosere eller noe. vet at folk er forskjellig og vi godtar forskjellig.. jeg lar min mann jobbe så mye han vil, trene når han vil, kvile middag når han trenger det, gå på byn med venner når han vil, etc MEN da forventer jeg full fokus på oss når han er hjemme og deltagende i babyen sin hverdag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå