Gå til innhold

Trenger hjelp her, sinna guttunge pa 15 mnd !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo nevnt tidligereat mini er en liten ramp, men har vel ikke utdypt hvor galt det egentlig er.

Han kan rett og slett ikke vaere med andre barn uten aa konstant angripe dem.Han biter , klyper og river dem i oerer,neser,oeyner og haar.

Og da mener jeg konstant, gaar aldri 5 minutter mellom hver gang. Han leker nesten ikke naar andre barn er tilstedet, han skal bare "ta" dem.

I gaar hadde vi besoek av to vennepar, de eldste barna er han forholdsvis grei med, pluss at de tar tilbake. Men de som er jevnaldret med han springer han etter og skal ta, holdt det gaaende i mange timer i gaar og stakkers jentungen gikk hjem med blaatt oeye, 3 blaamerker og 4 bitemerker. Dette fikk han gjort mot henne selv om vi fotfoelgte han hele dagen og ha faktisk tilbringte mesteparten av tiden i timeout.

Han klarte ogsaa aa bite en 4 mnd gammel baby.

Det har faktisk naa blitt slik at vi ikke kan sette ham ned paa gulvet hvis der er andre barn tilstede. Foer det foerste han gjoer er aa angripe....

Han har vaert slik siden han begynte aa aale seg fremover ved 5,5 mnd alderen.

Vi begynte med aa vise ham hvordan han skulle vaere snill, saa saa vi nei og distraherte ham og naa de siste mnd har vi brukt timeout.

Skjoenner ikke hva vi skal gjoere.....Ingenting hjelper.

Han er naa15 mnd og er forsaavidt snill med broren paa 2,5 aar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt var også slem mot andre barn. aldri bitt noen andre enn meg..

men han reiv i de og slang de i bakken. det vi gjorde var å slutte å herje med han. i det hele tatt. For han er så hyper av seg selv, at han trenger ikke å bli trukket opp. Leker mer med leker, ikke så mye sisten, eller kiling..

Merket forskjell med EN GANG.. Eneste han gjør som ikke er greit nå, er å dra kameraten sin av sykkel o.l.

Men jeg er kjempefornøyd jeg, for nå deler han leker med andre barn, og kommuniserer med de, istedet for å være slem.

Er ikke sikkert det samme virker for dere.

Men det hadde stor effekt her :D

Jeg tror ikke han skjønner så mye av "timeout"..

Dere bør prøve å si "nei, sånn gjør vi ikke" i et rolig stemmeleiet, også ta han vekk fra situasjonen også.

(vet ikke om dere har forsøkt med det, kommer bare med noen tips som jeg har fulgt og som virker;D )

Lykke til :D

Skrevet

Vi startet med det, aa si nei og saa distrahere. Gjorde det i flere mnd uten effekt.

Timeouten hjalp paa naar han var stygg mot broren, det har han helt sluttet med.Men det ser ikke ut til aa hjelpe paa hvordan han er mot andre.

Ellers saa er vi nok ikke spesielt herjete av oss saa det vil nok ikke ha nen effekt, men godt tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...