Gå til innhold

Når slutta/slutter dere med forlat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå 12+2 uker på vei og har 10-12 piller igjen.. skal jeg bare fortsette med dem til det er tomt eller er det ikke nødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte ikke å spise før dagen jeg tok testen, og har enda fire stk igjen ( er 18+6 idag)....fant ut at det skader jo ikke å spise de opp, selv om de ikke har noe å si for evt brokk hos babyen nå.

Skrevet

Jeg er 13+4 & tar forlat enda.

Tror jeg bare kommer til å ta ferdig brettet mitt (er vel ca 40 piller igjen)

Sist jeg var gravid tok jeg det til nærmere 17 uke tror jeg ...

Det viktigste er jo at det blir tatt før man blir gravid & de 3 første mnd - men har også hørt at noen anbefaler å ta det hele svangerskapet

Skrevet

Slutta på folat når jeg var 13 eller 14 uker på vei tror jeg... Tar bare tran, jern og multivitaminer nå...

Skrevet

har aldri tatt forlat jeg.

men fant ut at jeg var gravid i uke 15+4 da...

Skrevet

Tar folat enda jeg...eller jeg tar en tablett som heter gravid....der er der maaaaaaaaasse tilskudd i også folat....

Skrevet

Sluttet da jeg var 13 uker. Det er bare de første 12 ukene som er viktige, men dersom du har noen få piller igjen, så er det ingen fare å ta dem og.

Men hørte tidligere, at man ikke skulle ta dem hele svangerskapet.

Skrevet

Jeg har ikke tatt forlat, men folat tok jeg fra 1 mnd før jeg ble gravid og til jeg var 14 uker på vei. Det er annbefalt å ta folat til babyen er 12 uker og du er 14 ukere på vei.

Skrevet

Jeg slutta med det i ca 10-11 uke, det gjorde jeg også med vitaminer og tran dajeg ble så ENORMT dårlig i magen pga dette at jeg ikke klarte å fungere.

Skulle gjerne tatt folat mye lengre, men tarmene mine ble rett og slett irriterte av det.

Tran eller omega3 var det verste, det var så vondt at jeg kaldsvetta.

men nå er det mye bedre :)

Skrevet

Jeg er 21 + 5 og tar fortsatt folat. Nyere forskning viser at det bare er en fordel å fortsette med det hele svangerskapet, så det kommer jeg til å gjøre.

Skrevet

Jeg fikk besjed av jordmora,og lege å slutte m di når jeg var 12 uker på vei,så d gjorde jeg..

Skrevet

jeg er i uke 23 og jeg spiser enda forlat.. har hørt at det er bra å spise det hele svangerskapet..

Skrevet

Spurte legen, og fikk beskjed om å ikke ta de etter fosterets 12 uke.. Ikke var det bare unødvendig, men det var visst ikke spesielt bra heller, sa hun..

Mange ulike råd ute og går.. :)

Skrevet

jeg begynte med en gang jeg var gravid å brukte de i 3mnd (er ikke anbefalt lengere enn det)

Skrevet

lang bruk av forlat kan gi kreft. skal kun bruked 3 første mnd

Skrevet

Jeg slutta med folat etter uke 12. Legen spurte om jeg fortsatt tok det, og da sa jeg nei og da sa hun det var bra. Så slik jeg forstod det er det bare nødvendig første tre måneder. Men har ikke hørt det er skadelig å fortsette, men ser ikke vitsen:)

Skrevet

Jeg sluttet når jeg gikk inn i 2.e termin. Blev fortalt av legen på Ullevål at ny forskning viser at det ikke er bra for bebin å spise folat for lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...