Bebis120408+150511 Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 er nå 12+2 uker på vei og har 10-12 piller igjen.. skal jeg bare fortsette med dem til det er tomt eller er det ikke nødvendig?
mammamia<3 Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Jeg begynte ikke å spise før dagen jeg tok testen, og har enda fire stk igjen ( er 18+6 idag)....fant ut at det skader jo ikke å spise de opp, selv om de ikke har noe å si for evt brokk hos babyen nå.
Gjest Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Jeg er 13+4 & tar forlat enda. Tror jeg bare kommer til å ta ferdig brettet mitt (er vel ca 40 piller igjen) Sist jeg var gravid tok jeg det til nærmere 17 uke tror jeg ... Det viktigste er jo at det blir tatt før man blir gravid & de 3 første mnd - men har også hørt at noen anbefaler å ta det hele svangerskapet
Dessa ღENDELIGღ Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Slutta på folat når jeg var 13 eller 14 uker på vei tror jeg... Tar bare tran, jern og multivitaminer nå...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 har aldri tatt forlat jeg. men fant ut at jeg var gravid i uke 15+4 da...
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 Tar folat enda jeg...eller jeg tar en tablett som heter gravid....der er der maaaaaaaaasse tilskudd i også folat....
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 Sluttet da jeg var 13 uker. Det er bare de første 12 ukene som er viktige, men dersom du har noen få piller igjen, så er det ingen fare å ta dem og. Men hørte tidligere, at man ikke skulle ta dem hele svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #8 Skrevet 29. september 2007 Jeg har ikke tatt forlat, men folat tok jeg fra 1 mnd før jeg ble gravid og til jeg var 14 uker på vei. Det er annbefalt å ta folat til babyen er 12 uker og du er 14 ukere på vei.
Leirha Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 Jeg slutta med det i ca 10-11 uke, det gjorde jeg også med vitaminer og tran dajeg ble så ENORMT dårlig i magen pga dette at jeg ikke klarte å fungere. Skulle gjerne tatt folat mye lengre, men tarmene mine ble rett og slett irriterte av det. Tran eller omega3 var det verste, det var så vondt at jeg kaldsvetta. men nå er det mye bedre
manne72 Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Jeg er 21 + 5 og tar fortsatt folat. Nyere forskning viser at det bare er en fordel å fortsette med det hele svangerskapet, så det kommer jeg til å gjøre.
Princen min Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 Jeg fikk besjed av jordmora,og lege å slutte m di når jeg var 12 uker på vei,så d gjorde jeg..
nettigull og Lenora lille.. Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 jeg er i uke 23 og jeg spiser enda forlat.. har hørt at det er bra å spise det hele svangerskapet..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #13 Skrevet 30. september 2007 Spurte legen, og fikk beskjed om å ikke ta de etter fosterets 12 uke.. Ikke var det bare unødvendig, men det var visst ikke spesielt bra heller, sa hun.. Mange ulike råd ute og går..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #14 Skrevet 30. september 2007 jeg begynte med en gang jeg var gravid å brukte de i 3mnd (er ikke anbefalt lengere enn det)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #15 Skrevet 30. september 2007 lang bruk av forlat kan gi kreft. skal kun bruked 3 første mnd
Baby nr3 ombord Skrevet 30. september 2007 #16 Skrevet 30. september 2007 Jeg slutta med folat etter uke 12. Legen spurte om jeg fortsatt tok det, og da sa jeg nei og da sa hun det var bra. Så slik jeg forstod det er det bare nødvendig første tre måneder. Men har ikke hørt det er skadelig å fortsette, men ser ikke vitsen:)
Emmilo Skrevet 30. september 2007 #17 Skrevet 30. september 2007 Jeg sluttet når jeg gikk inn i 2.e termin. Blev fortalt av legen på Ullevål at ny forskning viser at det ikke er bra for bebin å spise folat for lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå