Gå til innhold

hvordan registrerer man seg som dagmamma? (hvit) u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer skattekontoret og sier at du skal være dagmamma, hvor mye du skal tjene i måneden, og så får du skattekort tilsendt fra dem :-)

Skrevet

er det "bare" det??

da vil jeg nok satse på å være hvit dagmamma!

Har mann rett på lønn om barnet er sykt da? og hvem betaler lønna om jeg er syk? gjelder det da de første 16 dagene at de jeg passer barnet til som må lønne, eller blir det trygdekontoret fra dag 1? (har ingen planer om å bli syk...hehe)

ser for meg at jeg kommmer til å få SÅ dårlig samvittighet om jeg mottar lønn de dagene barnet er sykt....men samtidig så får jo foreldrene skattefradrag og de er jo hjulpte i en veldig desperat situasjon her jeg bor! nei... jeg blir så usikker, selv om det er hvit dagmamma jeg virkelig ville blitt, men føler foreldrene taper på det, jeg vinner jo ALT på å være hvit!

Skrevet

De betaler jo månedsbetaling, så det er deres "tap" om barnet er sykt, og om du er syk mer enn et visst antall dager får du sykepenger fra trygdekontoret (trooor jeg)..! Tror du barnehagene har dårlig samvittighet for hvert syke barn..? Hehe..! Foreldrene taper overhodet ikke på å velge hvit dagmamma, de kan trekke det fra på skatten og gjør ikke noe ulovlig og de får kontantstøtte i tillegg :-)

Skrevet

ja du har helt rett! Min eldste går i barnehage, og jeg tenker ikke på at jeg taper penger de dagene han er syk..hehe, så du har helt rett! og egenlig greit å ha en fast mnd lønn å forholde seg til, i stede for time eller dagslønn! tusen takk for hjelp, jeg skal nok snakke med mødrene og deretter registrere meg og bli dagmamma!

*klemmer*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...