NEI-TIL-LAKEN Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 er det noe å tjene her i det lange løp?? eller ville du vært svart dagmamma??
Meg + 2 prinsesser Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Du får jo fradrag på skatten av hvit dagmamma, og du slipper å bryte loven;)
Fire småtroll Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Det er faktisk liten forskjell på hva du tjener siden du betaler veldig lite skatt. Du kan trekke fra for slitasje på huset, renhold, innkjøp av tegnesaker og annet materiale osv, blir ikke mange prosent skatt igjen å betale da.. Største fordelen med å være hvit er at du har rett på sykepenger, ledighetstrygd og andre trygdeytelser, pluss at du får pensjonspoeng. Fordelen for forldrene som bruker deg er at de kan trekke fra deler av utgiften på skatten. Kan ikke se en eneste god grunn til å være svart dagmamma. Tenk om du blir syk, da har du ikke krav på noenting...
LegallyBlond Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Siden foreldrene kan få avdrag på skatten, og du i det hele tatt virker mer seriøs som hvit dagmamma kan man ofte ta litt bedre betalt også, da gjør det jo ikke så mye om du må betale litt skatt =) Får du også godkjenning fra kommunen så er du jo en veldig trygg dagmamma og velge for foreldrene også. Hvis jeg skulle hatt dagmamma ville jeg klart foretrukket en som jobbet hvit.
Gjest Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 Hvit dagmamma teller som inntekt, så om du blir syk, gravid eller må søke ledighetstrygd, så får du penger fra NAV :-) Er du svart dagmamma har du ikke rett på noenting... Du kan nok også ta litt mer betalt som hvit dagmamma, da foreldrene kan skrive det av på skatten :-)
NEI-TIL-LAKEN Skrevet 29. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2007 hvor registrer man seg som hvit dagmamma? og kan man gjøre det etter man har startet som dagmamma, eller må det være klart på forhånd??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå