Lille Langbein Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Hei. Jeg har hatt vondt på venstre side litt ovenfor lysken tidligere. Leser om det at dette er livmorbåndene som strekker seg, og er helt normalt. Så i går ettermiddag kommer det igjen ( i 16-tiden). I starten ganske likt som tidligere, litt ubehagelig, men går fort over igjen. Det blir bare mer og mer intens og vondt utover kvelden og natten. Kjenner jeg får litt kvalmende følelse og (ikke vært noe kvalm i svangerskapet). Er ikke direkte i lysken, men litt ovenfor, liksom der magen begynner å bule ut. Bare på den ene siden. Nå er det lørdag, og jeg har fortsatt vondt. Er det fortsatt helt normalt, båndene som strekker på seg??? Noen andre med samme erfaringer? Er litt over 4 mnd på vei. LilleHedda
Shinyogsmåen Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Hei, vet desverre ikke om det er normalt eller ikke. Jeg har også hatt vondt der, men tror det toppen har vart i 2-3 timer av gangen..Kanskje du kan ringe ned til legen å høre? Det er er jo ikke noe godt å gå rundt å være bekymret. Forhåpentligvis så er det kanskje noen her inne som kan svare deg litt bedre enn det jeg kunne. Ønsker deg i alle fall lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Hmm, nå er ikke jeg ekspert på dette altså, men syns jo det hørtes ut til å være noe annet enn bare livmorbåndene som strekker seg... Søsteren min fikk lyskebrokk når hun var gravid, det var veldig smertefullt, særlig når hun gikk og sto. Når hun lå kunne hun se og kjenne brokket. Hadde fulgt litt ekstra med om det ble noen hevelse eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Hvis jeg var deg ville jeg tatt en telefon til legen din på mandag. IKKE fordi jeg tror dette er farlig/unormalt- men fordi det vil lette på bekymringen din. Smerter i lysken er helt normalt i løpet av svangerskapet og det er ingen som opplever dette likt- heller ikke om du har vært svanger før og har noe "å sammenlikne mot". Ingen er like:)
Lillegull2008&2010 Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Jeg skrev et lignende innlegg for 2 dager siden Jeg hadde skikkelig vondt på høyresiden, kunne verken gå eller reise meg opp når det var som verst. og jeg har også lest at dette skal være normalt. det føltes som skikkelig krampe, og at det føltes ut som noen slet i hver sin ende på livmora/lysken, så jeg regna nesten med at det var livmoren som strekte seg endel. Jeg er nå helt fin, og kjenner ingenting, men i hele går hadde jeg antydning til samme smertene.. Hvis du er veldig bekymra ville jeg ringt lege, for det er ikke noe særlig å gå å bekymre seg.. Det hjalp litt hvis jeg la meg i fosterstilling di minuttene som var verst, når selve krampen gikk over la jeg meg, bare at jeg hadde den ene foten litt opp mot magen. Det sparker som bare det idag, så jeg tror nå alt står bra til Håper det går over for deg også snart.
lana<3 Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 Jeg syns det høres ut som typisk ligament smerter...jeg syntes det var godt å ligge i fosterstilling med beina opp mot taket, det var det eneste som hjalp på meg...du burde ha snakket med en fysioterapaut hvis det blir for plagsomt...hun kan deaktivere triggerpunktene som lager krampene....jeg har denne uka fått akupunktur for de vonde ligamentene mine (er ennå ikke gravid, men ligamentene har ikke fikset seg etter forrige svangerskap)og det merkelige var at smerten slapp taket med en gang...utrolig....lurer du på noe angående ligamentsmerter kan du bare spørre meg...har prøvd absolutt alt.... Meen en ting er viktig får du krampe skal du IKKE legge deg i fosterstilling, det får krampen til å vare lenger, du skal strekke ut...og det finnes flere strekke øvelser gravide kan ta hver dag for å bedre strekkbarheten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå