vårspiren Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Hvilken av disse to ville dere valgt og hvorfor? Hvilken er raskest/enklest å montere? Foreldrene mine ringte akkurat og fortalte at de var på vei til butikk for å kjøpe bilstol som de kan ha i bilen. De trengte raskt svar på hvilken jeg ville at de skulle kjøpe. Klarer ikke å bestemme meg- så vær så snill å hjelp meg her! :-)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Den av de som kan settes opp begge veier
vårspiren Skrevet 29. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2007 Må bare legge til at selv om dette er en bilstol som kun skal være en "ekstra" stol hos besteforeldrene så er det viktigst for oss at de kan ta den ut og in på enklest mulig måte når jenta vår ikke er hos dem på besøk. Og pris har ikke noe å si- vi vil ha det tryggeste og enkleste!
Gjest Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Tror ikke noen av disse er spesielt enkle stoler å ta ut og inn.... men når det er sagt så er det veldig gode stoler. Ville nok valgt combi modellen. Dette er jo i grunnen samme stolen, men combien har altså muligheten til å brukes begge veier.... Kan bli kjekt på sikt det )
Tante_Sofie Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Den enkleste og montere er Kid, evt combi med forovervendt. Combi montert bakovervendt er litt mer jobb...endel mer jobb!!
vårspiren Skrevet 29. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2007 Hvorfor er iZi kid enklere å montere? Og ca. hvor lang tid må man påregne å bruke på montering av denne? Og hvor lang tid ca. bruker man på å sette inn iZi Combien til sammenlikning?
Tante_Sofie Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 Vi har combi, men har ikke montert det selv. Ble montert av selger da jeg kjøpte det. Og skal ikke ut før vi bytter bil... Hun brukte 5-10 min førstegangs montering... Combi forovervendt eller kid tror jeg går på samme tid, men tar nok ikke mer en 2-3 min når en har lært deg det...
Mamma med to søte små Skrevet 29. september 2007 #8 Skrevet 29. september 2007 Stolene i seg selv er veldig like. Combi kan du ha begge veier. Kid kan du kun ha bakovervendt (som selfølgelig er det tryggeste). Bakovervendt festes de akkurat likt. Men me combi stolen har du muligheten for å ha den fremovervendt. Til noen her oppe som skrev at kid var en fremovenvendt stol, det stemmer ikke. Comfort heter den som er fremovervendt.
Gjest Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 Izi kid er bakovervendt sete, og jeg vil tippe at det er ca like mye jobb å montere det som combien bakovervendt. Det er mest jobb første gangen for da må disse sikkerhetsstroppene på plass. De kneppes bare av og på når setet senere skal taes inn og ut. Tipper du etterhvert fint kan montere et slikt sete på en fem minutters tid ) Vel verdt tiden for det er veldig bra (og sikre) seter.... )
Tante_Sofie Skrevet 29. september 2007 #10 Skrevet 29. september 2007 Sorry!! Trodde det gamle sete vårt het Kid....da er det comfort vi har fra før da.... Takker for oppklaringen "Løvemamma til en skorpion" :-)
Gjest Skrevet 29. september 2007 #11 Skrevet 29. september 2007 Jeg ville bedt dem se på Britax Two Way Elite jeg, det er genialt som besteforeldresete! Av de to andre ville jeg sett på Kid'n, men de er prikk like sånn bruksmessig..!
Mamma med to søte små Skrevet 29. september 2007 #12 Skrevet 29. september 2007 Det går så fint! Berre greit å få det oppklart.
vårspiren Skrevet 29. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 29. september 2007 Takk for alle svar! De endte opp med å kjøpe iZi Combi. Betjeningen hjalp dem med montering, det tok 5-10 minutter sa pappa. Og både mamma og pappa hadde fått såpass god instrusjon på setet i butikken at de fint ville klare å ta det ut og inn på kortere tid neste gang. Så jeg tror de var fornøyde med det! De mente at det ikke var SÅ omstendelig som jeg hadde forberedt dem på, og det var jo en lettelse! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå