Gå til innhold

Lav fødselsvekt, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått barn med litt lav fødsesvekt her? Har det noen umiddelbare konsekvenser på sykehuset? Får barnet mme hvis amming ikke kommer igang med det første? Blir man liggende lengre på barsel? Noen forhåndsregler?

Blir veldig glad for svar! Bekymrer meg kanskje unødig her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått lite barn, (2800g) men han var sprek og sterk, født 7 dager før termin. Tror de veier alle barn før hjemreise for å se at de skal stige i vekten før dere får dra hjem? Men vet ikke hvordan praksisen er rundt om, feks på St. Olavs får flergangsfødene bare ligge 48 timer før de blir kasta ut, og da har jo ikke melkeprduksjonen rukket å komme igjen igjen...

Skrevet

Ok, takk for svar. De regner med at babyen vil veie 2400g. Håper det er nok til at alt skal være normalt. Skal føde på Ullevål, forresten.

Skrevet

Dattern min veide bare 2350gr da hun ble født.Grunnen til det var at morkaken sviktet på slutten så hun fikk ikke næring siste tiden stakkar.

Men fikk ingen problemer av den grunn,hun skåret 9 på den testen de tar på nyfødte.Hun er stor og frisk nå uten noen som helst problemer grunnet fødselsvekten.

Skrevet

Åh, så fint å høre! Det er litt av samme problem her. Hun har ikke lagt på seg noe de siste tre ukene, så nå måtte hun visst ut (på mandag). Jeg håper de har målt litt feil og at hun kanskje kan veie oppmot 2500g. Med jeg hører så ofte at de tar feil "den andre veien", og da blir jeg så nervøs av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...