Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 datoen gikk ut i går,glemte å steke den opp å fryse den ned i går,er det forseint? er det bare å kaste?
Tigermor. Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Har pakningen vært uåpnet helt til nå? Om pakken har vært uåpnet skal det vel kunne gå bra å bruke den, men du kan kjenne på lukten av kjøttdeigen og kjenne på hvordan den kjennes ut. Når kjøttdeigen begynner å bli dårlig kjennes den litt sleip ut (vanskelig å forklare) og lukter litt annerledes. God kjøttdeig har jo egentlig ikke noe lukt!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 29. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2007 var uåpnet ja,var som den skulle,ikke noe ulukt på den.
Tigermor. Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Da tror jeg nok at det skal gå bra, har spist masse kjøttdeig selv som har vært litt utgått på dato =) Om det skulle være noe galt med den så blir det ekkel lukt når du steker den!
LadyLuck & Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 vet ikke om jeg hadde tatt sjangsen
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 29. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2007 hva kan skje om den har gått ut på dato da ladyluck?
Babyønske �� Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 Det går helt sikkert bra. Det er så strenge regler for merking, at produsentene tar ingen sjanser for at produktet skal bli dårlig og har derfor god margin. I går skulle jeg steke to pakker kjøttdeig, den ene pakken var gått ut den 26, den andre hadde dato 1.10. De såg ut og luktet helt likt. Du skal vel uansett ikke spise den rå. Så spare stek og spis i vei :-).
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 29. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2007 hehe nei har stekt å skal hive det i frysern etterpå takk for gode svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå