Gjest Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Tenkte det var på tide å finne en lagringsplass til alle de digitale bildene og videosnuttene jeg har på dataen, i tilfelle noe skulle skje dataen. har bildene på papir, men vil ha de i backup og. tenkte jeg skulle føre over på cd. Men det var jo så liten plass på de. blir jo hundrevis av cder om jeg skal få plass til alle bildene. Noen som har noen lure tips til en som kanskje tar litt i overkant mye bilder?
Frk. Vable Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Vi har de på cd'er og så har vi en sånn ekstern harddisk. Det smitter nok med virus og sånt inn på den og når vi bruker den, men hvis pc'en går til helvete av andre grunner, så har vi iallefall den eksterne.
snartmammapåny Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Vi har de på ekstern harddisk, men bare der da. HAr ikke plass på pc'en til alle bildene (tar enormt med bilder med speilreflekskamera så tar en del plass). Vurderer å brenne ut bildene på cd, men som du sier, det blir en god del cder. Har og vurdert å sjekke ut slike lagringssteder på internett. Vet de finnes, men vet ikke så mye om de igrunnen... Ikke satt meg helt inni det enda;) Har litt panikk for at bildene skal bli sletta eller disken skal bli ødelagd. Selv om vi har bildene i fotobok så er det kjekt å ha orginalbildet og om man skulle få bruk for det en dag.
Gjest Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Jeg er så redd for at det skal brenne her eller noe jeg, sann at alle bildene mine blir ødelagt. Hadde vært greit å lagret alle bildene på cd og hatt de hos mamma eller noen. Kan man foresten bruke slike cder som man brenner filmer på? På dem er det jo mer plass, jeg har bare brent på sanne som man har musikk på foreløbig.
mayaya Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 man har flere alternativer; * man kan brenne på cd eller dvd. ikke alle maskiner som brenner på dvd, men de fleste nye gjør det :-) nb! Oppbevar da cd/dvd et annet sted enn datamaskinen... (og nei, det er visst ikke selvsagt...) * legg over på ekstern harddisk. Enkelt og greit, men husk å oppbevar den på et annet sted * så,en måte som jeg gjør i tillegg til minst en av de andre (jadda, sikkert skal det være...), er å ha de lagret på nett. Jeg bruker eurofoto.no, og har gjort det i mange år. Har flere tusen bilder der nå. Det tar litt tid å overføre mange på en gang, så når begynner er det et storprosjekt... Men etterhvert er det bare å sette på en overføring i uka eller noe, så er det ganske fort gjort. Gratis og ubegrenset.
It's all about me Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 Har alle bilder og ellers alt av verdi lagret på en ekstern harddisk....som igjen er lagret i en brannsikker safe. Så føler jeg har gjort mitt.
NEI-TIL-LAKEN Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 jeg lagrer på maskin, deretter på cd, og nå har jeg i stede for cd begynt å lagre de hos eurofoto.no, dette fordi jeg får de fleste bildene på papir, og da trenger jeg forsåvidt ikke cd`ene, men har da bildene på internett om jeg vil etterbestille, eller om jeg mister noe i en t.d brann!! i tilegg kan jeg lett lage gaver hos eurofoto!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå