77modell Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Går ikke å sende deg en PM! Der er ingen plass å trykke på for å sende post Hva gjør egentli en manuell terapaut, kontra en kiropraktor? Å etter det jeg har lest er det gratis? Går det an? Er jo alt som koster penger nå for tiden:)
Mayken Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Får ikke sendt PM til deg jeg heller. Er vel noe trøbbel på DIB kanskje. Mauellterapauten har diverse "øvelser/bevegelser" han gjør med barnet for å se hvordan bevegligheten i nakken er. Kan se litt brutalt ut når han f.eks løfter barnet opp etter en arm og en fot, men det er jo ikke noe farlig. Hvis det viser seg at barnet trenger behandling, legger han det på ryggen og setter seg bak hodet. Så legger han hendene under hodet, plasserer noen fingre bak i nakken det problemer er og "vibrerer" på fingrene. Det blir kalt manipulasjon tror jeg. Er veldig vanskelig å forklare, men det er i hvertfall ikke noe knekking eller voldsomme bevegelser. Hva en kiropraktor gjør på så små vet jeg ikke, har aldri tatt med Ina dit. Det er gratis fordi det gjelder barn. De søte små har jo gratis lege også, frem til de er 12 år. Er utrolig fint at sånt ikke koster noe i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå