Gå til innhold

Lite spm! Viktig med svar for meg!


Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk jeg vite at jeg venter en frisk liten gutt:).. men det er ting jeg ikke helt skjønner, jeg mente selv at jeg var i uke 16, mens ultralyden viste uke 19, kan UL ta feil?? Lurer! får skjønner ikke helt det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legen måler hodeomkretsen på babyen når du er på ul så de kan finne ut hvilken uke du er i.

Skrevet

men kan di ta feil liksom? får kan ikke skjønne at jeg er i uke 19..

Skrevet

Kan være avvik på pluss/minus 14 dager!

 

Jeg er også uenig i min ul-termin, men jeg ble satt tilbake og ikke fram!!

Skrevet

ok:) for får det ikke helt til og stemme på en måte..

Skrevet

Synes det kanskej var et litt stor avvik med tre uker forskjell.

Men hva er grunnen til at du tror at dette ikke kan stemme?

 

:o)

Skrevet

Forklaringen er enkel:

UL sier ikke noe om hvor langt du er på vei, men om når babyen beregnes å fødes.

Du regner på en måte fremover, mens UL regner bakover.

Derfor kan man etter Ul begynne å lure på hvordan i alle dager man ble gravid uten sex/før EL etc

Skrevet

Takker får svar:) kjempe flott...nei grunnen til at jeg ikke skjønner det helt er jo det at da har jeg blitt gravid uten sex i siste mensen min:S..Men skulle jeg ikke hatt litt større mage da? den syns nesten ikke!!

Skrevet

Ja,de kan jo ta feil! Har vært på ett par ul utenom den ordinære.. Og de måler jo hodet hver gang. Forskjellig svar hver gang.

Men siden det er den ordinære ul'en som teller,går man utifra den. Jeg vet at de ikke kunne satt meg hverken spes mye fram eller tilbake, da jeg er helt sikker på når jeg hadde el. Med tanke på el-tester.

Så ikke ta alt de sier for god fisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...