Gå til innhold

KJÆRE DERE MED FIRE ELLER FLERE BARN!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann har tre nydelige barn, på 5,3 og 1/2 år. Vi har lyst på en til, men er litt usikre. Vi har en hektisk hverdag, og er en aktiv familie. Både min mann og jeg jobber 80% stillinng og er så heldig å være hjemme med barna hver vår dag. Likevel er vi mange ganger så sliten på kvelden at jeg egentlig ikke kan skjønne hvordan vi skal klare det...Men- jeg føler at vi "mangler" en. Kan ikke forklare det annerledes... Jeg lurer på dere som har mange barn, hvordan opplever dere deres hverdag, og var overgangen fra 3 til 4 barn stor?

Takk for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Jeg venter nr 5 i februar, men er dog hjemmeværende med mine. Mannen min derimot jobber 100%, ofte mere enn det på vinters tid da han må brøyte etc på kveldstid.

Overgangen fra 3 til 4 var ikke illevarslende, gikk så fint så :-) alt er hva en er innstilt på, man klarer det meste, og når ønsket om en til er til stede - hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg har fire barn og jeg føler at det var mye verre å gå fra 1 til 2 enn å gå fra 3 til 4 :0) Hadde jeg hatt enkle svangerskap skulle jeg gjerne hatt en til..Men 9 mnd kvalme er ikke det jeg higer etter akkurat.Jeg er hjemmeværende ,men har en mann med et hektisk arbeid.

Skrevet

Hei.

Har 4 barn og venter nr. 5! Tror du er i den mest "slitsomme" fasen med de barna du har nå. Om få år er de eldste ganske mye mer selvdrevne og krever deg ikke så voldsomt som de gjør nå.

Jeg syns overgangen fra 3 til 4 var litt stor, men det tror jeg bare har sammenheng med at nr. 4 er en attpåskatt, med 6 års aldersforskjell til neste.

De tre eldste er tette; 8, 10 og 12 år, og jeg husker de hektiske tidene da de var små :-) Men da de årene var gått, ....og de fartet rundt for seg selv på ettermiddagstid, da kom jammen savnet etter flere barn =)

Kjør på! Dette klarer dere fint =)

Skrevet

Har 4 barn på 6 år, 5 år, 3 år og 10 mnd. Syns vel egentlig at overgangen fra 1 til 2 var værst. Jeg har en mann som jobber mye og selv skal jeg ut i 100% jobb i november (fordi jeg selv har lyst). Det er selvfølgelig travelt med 4 små og vi kan være slitne på kvelden og lurer på hva vi har gjort som fikk 4 så tett, men de tankene går fort over. Jeg er ikke mer sliten nå enn det jeg var da jeg hadde 2 eller 3. Det er ikke værre en at vi gjerne får flere.

Så sett igang å lag flere. Det er en velsignelse å ha mange barn syns jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...