Gå til innhold

Forelde & Barn - bra artikkel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

artig at du skulle si det for jeg syns ikke det :-) jeg syns det var utrolig vanskelig og gå gravid alene pga av fordomer til folk. og samarbeid med far og slike ting.

hun får det til og høres ut som om det er lett og være alene og at omverden ikke syns det er noe rart og være alene. det er jeg ikke enig i

Skrevet

Det er akkurat de fordommene man må bli kvitt.

Det ligger mye i hodet vårt, jeg hadde 1000 tanker i hodet mitt under graviditeten jeg også, hadde lyst til å gjemme magen noen ganger, men da "snakket" jeg strengt til meg selv...hehe.

Er nok lettere i stor by, og om man er eldre...(jeg er begge deler)

Skrevet

det er nok mange faktorer som spiller inn på hvor vanskelig/lett det er og være gravid alene. samarbeidet med far spiller nok stor rolle.

også alder og utdanning som du sier.

hvordan netteverk man har.

jeg tror ikke vi blir kvitt fordommene ved og gå ut og si at det er supert og være alene. faktum er at aleneforeldre gjør jobben 2 foreldre skulle gjort sammen alene. det er mye jobb. mange som er sammen syns det er mye selv om de er 2. og si at det er enkelt er og tråkke på oss selv. vi gjør en kjempeoppgave og den burde vi få kredit for.

samme som dette med økonomi. artikkelen snakker som om støtteordnignene er fantastiske. det hjelper heller ikke på fordomene. det er så mange som mener at aleneforeldre får masse penger mens de går hjemme og ikke gjør noen ting. og syns synn på de stakkars pappaene som må betale bidrag.

selvsakt er støtteordingene bra i forhold til mange andre land. men jeg vet om nok av alenemammaer som sliter med og få endene til og møtes. og stattestikken er helt klar på at alenemammaer eier egen bolig langt sjeldnere en andre familier.

jeg sier ikke at vi burde fått mere. men og snakke om støtteordningene som så bra bryter ikke ned fordomene

Skrevet

Men, mange syns jo det er supert å være alenemamma..., Jeg syns det, og ja, jeg gjør jobben for 2, men, jeg storkoser meg, og ser ikke på det som jobb hvis du forstår... Jeg har innfunnet meg med situasjonen, og sånn er det. Og alle vet jo at aleneforeldre gjør en strålende jobb. Jeg trenger ikke noen til å klappe meg på skulderen, for jeg VET jeg gjør det bra og er flink :)

Og vi HAR fantastiske støtteordninger, men, så lenge man ikke jobber, blir man heller ikke rik. Men, her er det stor forskjell på å være 20 og 40 år.. Selv er jeg 35, har jobb, tjener godt, eier huset mitt, men kjenner jo at det kan knipe alene med to barn...

Å gå på OS blir man ikke rik av, det er hardt, å all ære til jenter som klarer det, men det er jo bare for en periode, og en god løsning og støtte. Selv fikk jeg førstemann når jeg var 18, og vet hva det vil si å leve på OS, jeg vasket et hus hver fredag...svart, for alltid å ha litt penger til mat i helgene... (hadde med sønnen) johoo 300 kr liksom... Da var de pengene gull verdt, nå blunker jeg ikke engang når jeg "kaster" bort 300 på tull..

Fordommene brytes mere og mere ned, og de som virkelig trur at alenemødre får så mye penger syns jeg nesten litt synd på, de kan ikke ha så bredt syn akkurat.. Som samboer og gift står du mye sterkere økonomisk uansett.

Syns du er flink jeg mortilgunnar :)

Skrevet

hehe.. :-) du er morsom og søt da :-)

jeg koser meg, jeg også, apselutt. trives godt som alenemamma :-)

men gjør ikke dette her en gang til.

jeg forstår hva du mener og jeg tror du forstår hva jeg også.

en sak har altid flere sider :-)

Skrevet

Jeg forstår hva du mener :)

Og vet du hva jeg sa før?

Neste gang jeg skal ha barn, så skal forholdet være så sikkert at jeg ikke ender opp alene.... Ops..

(har ikke vært alene siden jeg fikk førstemann når jeg var 18 altså..hehe, bare når jeg får barn jeg blir alene..:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...