Gå til innhold

Mislykket legebesøk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos legen idag. Har nå prøvd å bli gravid siden august i fjor, uten å lykkes. Tenkte derfor at det kunne være greitt å få sjekket saker og ting etter hvert.

Var litt nervøs før jeg gikk inn til legen. Ble ikke bedre da legen, etter at jeg hadde fortalt hvorfor jeg var der, bare lo og sa: "Ja, men du er jo bare 27 år, det haster da vel ikke så fælt?" Så spurte han om mensen var noenlunde regelmessig. Da jeg svarte "ja, for så vidt", fikk jeg beskjed om at "Ja, men da har du i hvertfall eggløsning." Kunne visst ikke forvente å bli gravid det første året etter at jeg hadde sluttet på p-piller.

Hvorfor i h....... er det så mange som blir gravide fordi de glemmer en pille da?

Så fikk jeg beskjed om å ikke tenke mer på dette, måtte ikke stresse med det. Greitt nok det, vet jo egentlig det, men...

Ble så paff der jeg satt, at jeg glemte å spørre om det jeg hadde tenkt å spørre om. Hadde egentlig nok med å holde tårene inne.

Er det bare jeg som forventet meg for mye? Hva har andre fått høre hos legen sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fy f.. for en fæl lege!!

jeg hadde rapportert han og forlangt å fatt en annen vis han var fastlegen min!

forstår deg så godt at dette bekymrer deg, og det var lurt av deg å ta deg en tur til legen. det behøver jo ikke å være noe galt sann sett vet du vennen:)

synst du skal bestille deg en ny time med legen, men ikke gå til han idioten der ijen.

håper du får en lege du kan snakke skikkelig med og som hjelper deg:)

bare stå på ditt så går nok dette bra skal du se:)

Skrevet

Det var jo kjempedårlig gjort av legen!! Klart du skal bli tatt på alvor når du har prøvd i ett år, og det skal selvfølgelig ikke spille noen rolle om du er 20, 27 eller 35 år. Blir utrolig irritert når jeg hører det sitter slike personer på legekontorene. Er jo ikke rart du ble helt stum, og ikke fikk spurt om det du lurte på. Jeg synes du skal oppsøke en annen lege!

Jeg har "bare" prøvd i et halvt år og er bare 24 år. Skal til gynekolog 15. okt. Er ogå litt redd for å ikke bli tatt på alvor kjenner jeg. Er så synd at noen personer ikke kan høre litt mer på folk. Hva vet vel legen din om din bakgrunn? Kanskje har du lyst på 6 barn og vil begynne så fort som mulig? Kanskje har du ønsket barn i mange år, men av praktiske årsaker ikke har kunnet starte før nå? Kanskje har du barn fra før som du ønsker søsken til så fort som mulig?Jeg har ei på snart 7 fra før, og har ønsket et barn til lenge, men måtte vente pga utdanning. Derfor følte jeg at jeg allerede hadde "prøvd" lenge da jeg slutta på pilla. Håper i det minste jeg rekker å forklare dette før legen fnyser av meg og sender meg ut døra.

Lykke til hvis du oppsøker en annen lege!!

Skrevet

Du trenger ikke ha eggløsning selv om du har mensen. Dette burde legen din vite. Ikke gi deg, om han ikke kan hjelpe deg, få en henvisning til gyn.

Lykke til!

Skrevet

Herregud at det går an å være lite proff altså!!! Kjenner jeg blir sint her!!! Når man går til legen så er det jo noe man vil ha hjelp med... Hadde gått videre med den saken, og fått meg en ny fastlege! Hvis det tar lang tid, ville jeg nok ringt legekontoret og forlange en rekvisisjon til en gynekolog! Bare si at på grunn av dårlig behandling på timen du hadde, ble du så satt ut at du ikke greide å få fram et ord om det du ønsket. Derfor orker du ikke å gå til en ny time hos ham, og si at du kommer innom dagen etterpå for å hente rekvisisjonen!!! Ble nok rotete dette her, men ble så sint!! Argh!!!

Jeg var kjempe nervøs da jeg dro til min lege, men ble tatt alvorlig med en gang, så får oppfølging hos fastlegen i første omgang. Men virker som det er mange her som får rekvisisjon til gynekolog med en gang.

Ønsker deg lykke til! Og ikke gå med på noe sånn tull!

Trøsteklem.

Skrevet

Det er desverre mange som får den samme beskjeden på første legebesøk:-(

er lurt å legge på noen mnd....bare for å bli tatt seriøst.

men så sært at han synes 27 var så ungt,de klager jo over høy alder

på førstegangsfødende....

er ikke så lett å sitte å si mot legen heller,så hva skal man gjøre....?

vet det er mange som ikke vil starte utredningen før det har gått nesten 2 år.synes det er vedlig sent jeg da men.

du kan jo evt gå til privat gyn.da får du utredning med en gang,men det

koster....

eller så må du bare mase på¨legen din,noe som ikke er så kult...

Skrevet

hei!!det hørtes ut som om du burde bytte lege... jeg er 20 å vi har nå prøvd i 7 mnd uten noe resultat.. da jeg var hos min fast lege nå gikk hunn med en gang med på å sjekke hormonene mine å forsto min engstelse med en gang som legen skal.. bytt fast lege.. å lykke til videre. men stå på ditt det er lang vente liste for å få hjelp og. å du har rettighetene dine i behold når du har prøvd ett år uansett alder.. så stå på ditt jente!!!!

Skrevet

Takk for støtten! Er godt å høre at det ikke er jeg som forventet meg for mye. Sitter på faktisk og ser på lista over fastleger i området, vurderer sterkt å bytte. Men det er ikke så lett å bestemme bare ut fra en haug med navn.

Er det noen som har en grei lege å anbefale i Stavangerområdet?

Skrevet

Jeg villle også definitivt ha bytta fastlege!!!

For det første er ikke 27 så veldig ungt, med tanke på at førstegangsfødene over 30 får ekstra oppfølging pga av farene..

Dessuten så min fastlege at en burde ikke vente for lenge med å henvise, pga av en da kan miste motet. En kan gi opp og miste troen, noe som kan ødelegge et ellers sterkt forhold.

I Haugesund fikk vi også beskjed om at det var bedre jo tidligere en kom i gang, jo yngre, jo større er sjansene.

På toppen av dette;

Jeg får mensen, ingen vet når, men den kommer (Noe jeg i alle fall har erfart etter snart tre år uten prevensjon), men tror ikke jeg får EL av meg selv..

Vi er derfor i gang med prøverør i Haugesund, og håper at jeg kan bli mor i løpet av det året jeg fyller 30..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...