♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Sikkert spurt om 100 ganger før, men da fikk jeg det ikke med meg.... Noen som har erfaringer med de???? De som er sånn flerfargede forbryter hetter med dusker oppå. Skal være vindtett, vanntett og veldig gode i følge damen i butikken. Bomull inni og ull utenpå. Noen som har prøvd disse luene på en 1 åring???? Tørker de fort igjen dersom de blir fuktige??? tenker på barnehagen der de er ute to ganger om dagen. takknemlig for all hjelp jeg kan få
Gjest Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Fantastisk gode luer!! Anbefaler på det varmeste..! De er veldig dyre synes jeg, men definitivt verdt prisen :-)
Mogop fikk augustgutt Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Det kalles vel "hjelmlue" hvis jeg forstår deg rett. Jeg ville satset på Troll sin -den er i ull og med tech-stoff utenpå så den ikke blir våt. -men jeg liker heller ingenting med bomull inni fordi det ødelegger mye av ullens kvaliteter.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 28. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2007 Prisen var en av grunnene til at jeg spurte hvordan de var ja. Stive priser, men når tuppen er i barnehagen så kan jeg ikke forvente at personalet skal passe på like mye som jeg selv ville ha gjort og da føler jeg at jeg må ha tak i det beste i forhold til kvalitet, komfort, varme og pustende stoffer. Men tørker de fort da om de blir bløte? Funker de bra også når det snør ute? er litt skeptisk i og med at det ikke er noe form for vanntett "trekk" utenpå.
Gjest Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Den er jeg med på..! Bomull inni er jo poengløst med tanke på ulla..! Har også Troll, men synes den blir altfor fort slapp rundt ansiktet... Kivat har en som er 100% ull også mener jeg..!
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 28. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2007 Hehe er sikkert hjelmlue som er det rette navnet på de ja. Troll sin, er det også sånn hette??? Var jo veldig kjekt at det er hals med disse luene så blir det en mindre del å passe på
Gjest Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Tja, jeg synes de er mer overgangsluer enn rene vinterluer, særlig til vått/fuktig vær..! Ville nok hatt en tec-lue i tillegg, f.eks. fra Troll til våte dager..! Men du kan jo investere i en sydvest til våte dager, og så ha den utenpå.. :-)
Mogop fikk augustgutt Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Reima har også mange, men de har bomull inni de også. Men er veldig bra luer. Eneste som funker om vinteren spør du meg!
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 28. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. september 2007 da får jeg sjekke om Kivat sin har en som er 100% ull hele veien. Må vel ta med tuppen og prøve lua, synes ikke at de er noe særlig fine disse hjelmluene/ forbryter luene, men må vel lære meg at funksjonalitet må gå foran design når det gjelder barneklær
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 28. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. september 2007 Ok. Nå er snart forvirringen komplett her en sen fredagskveld for min del. Da jeg spurte etter vinterlue så ble jeg anbefalt denne av dama i butikken. Hun påsto at den funket i all slags vær. Nå har jeg ei Reimatech høstlue med sånn vanntett greie utenpå, men jeg føler at jeg må ha ei lue som funker bra når det er 6-7 minus ute og som også funker bra når det er 0 føre og sludd. finner kanskje ikke disse egenskapene i en lue da???
Mogop fikk augustgutt Skrevet 28. september 2007 #11 Skrevet 28. september 2007 Du finner mange fine fra Hempel på nettet, men vet ikke om de er i ull. Reima har noen fine i flettestrikk og også med f.eks hjertemønster -de er søte de da!
Gjest Skrevet 28. september 2007 #12 Skrevet 28. september 2007 Jeg ville valgt en lue med ull innerst, evt en tynn ullue med en reima-liknende lue/finlandshettelue utenpå :-)
Mogop fikk augustgutt Skrevet 28. september 2007 #13 Skrevet 28. september 2007 Jo, i Troll sin hjelmlue. Ull inni og samme stoff som dressene utenpå. Fantastisk god, og på jenta mi har de sittet veldig godt. Har gammelrosa i år, hvis det er jente du har.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 28. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 28. september 2007 takk for tipset. Får sjekke ut det da. Selv om hjerter kanskje ikke er like populært på guttungen - sånn sett fra farens ståsted
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 28. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 28. september 2007 Da får jeg ta tipset ditt Mogop i stedet for Kivat lua. Guttungen har troll dressen fra før med avtagbart ullstoff og den er jeg kjempe fornøyd med så er lua like god så trenger jeg ikke mer enn ei vinter lue i år. Har selvfølgelig ett par tynne ull luer til bruk i bil og på butikken og sånn i tillegg, men en utelue i hvertfall. Så da får det vel bli mørkeblå Troll lue da siden dressen er mørkeblå Litt kjedelig det og da, men klassisk så da kan det jo arves. Tusen takk for hjelpa!!!
Mogop fikk augustgutt Skrevet 28. september 2007 #16 Skrevet 28. september 2007 Sorry, mente på et tidspunkt at du hadde jente ; ) Prøv Troll sin blå eller olivenfargede du!
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 28. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 28. september 2007 Det skal jeg!!!!!!! Også skal jeg prøve å overtale sambo til å prøve på jenta etterhvert Litt kjipt for henne med mye i blått da, men det lever hun over Tusen takk for hjelpa!!!
hm hm Skrevet 28. september 2007 #18 Skrevet 28. september 2007 Når min var 1 år (forrige vinter) så brukte han Reima sin hjelmlue med hals hele vinteren, den funket kjempefint. Den er det vindtett for inni som dekker ørene.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 29. september 2007 #19 Skrevet 29. september 2007 Jeg har en som er 10% ull hele veien som jeg kjøpte i fjor. Også "forbryter-lue" fra KivaT. Beste lua vi noensinne har hatt. Vi brukte faktisk den og den kan vi bruke i år også. Jeg trenger ikke 100 billige luer fra hm for den lua dekket alle våre behov i vinter som var. Super lue-dyr-men god :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå