Gå til innhold

Hvilken grøt begynner dere med?


Mia_I

Anbefalte innlegg

.. er det noen som ligner mest på morsmelk? Smaker godt? Har hørt at man skla unngå for mye gluten i starten, så får vel finne noe annet enn hvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har også begynt med maisgrøt. Det liker hun godt, selv om det ikke er så mye som går inn, som det går ut. :) Blandet den med MME og nå har jeg også to ts med Hipp eple/pære mos oppi. Det falt i smak det også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet med havregrøt med ris og hvete (fra 4 mnd), den falt overhodet ikke i smak.... Ble dessuten anbefalt å vente med den. Gikk over til risgrøt, og vesla liker den bedre og bedre for hver kveld nå. Prøvde vel en 3-4 ganger før hun skjønte hvordan det skulle gjøres... ;-) Smatter og koser seg nå, og mer grøt kommer inn enn ut hvertfall.... ;-) Har også kjøpt maisgrøt, men ikke prøvd denne enda.

Både mais- og risgrøt skal jo blandes med mm eller mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt av en ernæringsspesialist å begynne med risgrøt som blandes ut med morsmelken da dette skal være d beste for de sarte små magene. Man skal unngå alt med gluten før etter 6 mnd alder da dette kan gi store allergiplager senere både når d gjelder glutenallergi og andre tarmsykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...