Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer bare på hvordan dere som tok engangsstønaden greier dere? Er litt usikker enda om jeg får foreldrepenger eller om jeg må søke etter stønaden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greier oss? hehe må jo bare det! :)

Samboeren har en greit betalt jobb,hjelper på det ja;p

Skrevet

Grunnen til at jeg lurte på dette var fordi svigermor holder på å mase om at vi ikke kommer til å klare oss..Men forloveden min tjener jo 17000 utbetalt i mnd...Blir bare så sinnsykt lei av det maset..!!

Skrevet

Er student, så jeg får fødselstipend i tillegg til engangstødnad.. :)

Skrevet

Burde da klarer dere kjempe fint da! ....har dere huslån osv da?

:)

Skrevet

eg er alene og har ikke inntekt i det heletatt. eneste jeg har er stønader pga babyen.

Skrevet

ja da er vi to, bor alene og blir alenemor så får stønad, men men må jo bare klare meg, selvom dette blir tøft

Skrevet

hmm.. Aner ikke hva slags utgifter du har, men 17 000 i måneden er ganske snaut når det skal dekke to voksne+barn.. Og i tillegg huslån.. Men, men .. alt går, bare man gidder å bruke kronene fornuftig.

Lykke til!

Skrevet

17000 i mnd da hadde jeg jublet. Vi er en familie på snart 6 og har ca 16000 i mnd å klare oss på.

Og vi klarer oss.

Da skal også 2 tenårings gutter ha sitt.

Skrevet

NÅ BLE JEG INPONERT! 6 stk og 16 000 ? så flott det går rundt!

sambo har utbetalt ca 20 000 og jeg ca 14 000 . ENDA så har vi dårlig råd i slutten av hver mnd.. og vi har ingen barn!

men det er sant som man sier, jo mer man har jo mer bruker man!

blir ikke så mye sløsing med penger når babyen vår kommer!

Skrevet

Da må jeg si dere har en utrolig høy levestandard.

Det er imponerende at en familie på snart 6 greier seg på 16 000, men enda mer imponerende at dere som kun en 2stk har dårlig råd i slutten av mnd når dere har utbetalt 34 000!

Skrevet

Det er utrolig hva som går når en må. Men nå har gubben heldigvis fått fast jobb så nå kan vi puste litt:-)

Skrevet

Har man rett på engangsstønad i tillegg til fødselsstipend om man er student ? Gjelder det evt kun ved første barnet , eller uansett? ....

Skrevet

Vi betaler ikke noe annet enn strømmen vi bruker..Og vi er ganske økonomiske av oss også..Tror vi skal klare oss bra jeg=) *optimist*

Skrevet

Norge er litt rar på alle reglene, men det er dessverre sånn at det lønner seg å være aleine mamma. Vi får så vi klarer oss!

Får engangssøtnaden på 33000, pluss vi får vel 14000 i månden å klare oss for, kan attpåtil søke om bostøtte.

Bostøtte kan alle med lav inntekt søke om.

Skrevet

Jo hvordan vi klarer oss... vi har ikke noe valg =) Slik er det bare.

Skrevet

Januar Junior!

Ja, hvis DU er alenemamma så klarer du deg veldig bra de 3 første årene..men deretter mister du 70% av pengene dine.

Jeg har en vennine som er alenemamma til en 6åring, hun sliter veldig økonomisk og jobber ræva av seg i tillegg!

Ikke for hun lån heller så hun må leie:-(

Jeg er utrolig glad jeg har en mann som tjener godt, jeg hadde vel klart med på min inntekt også da..men hadde aldri fått lån hvis det bare var med min inntekt.

Det er ingen glans og være alenemamma..tvert i mot!!

Skrevet

Men nå må du huske at en alenemor er alene med barnet og har ikke noen som kan overta iblandt utenom om man spørr familien, men er ikke alle som har det like greit med familien sin heller!

Hver glad for at du har en samboer som elsker deg og som viser ansvar, ville heller hatt det enn å være alenemor.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...