mammatilpia Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Vi har akkurat hatt besøk av besteforeldre som hun ikke har sett på 3 måneder. Datteren min begynte å gråte og ville bare være hos mamma og pappa. Hvordan skal vi gå frem for at hun skal bli mindre sjenert og engstelig? Noen som har gode råd?
Gjest Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 IKKE press henne! La det være helt naturlig, og la henne sitte på fanget om hun vil det. vår datter ble plutselig sjenert etter fyllt 3 år. Vi gjør ikke så mye ut av det. Når vi møter folk vi ikke har sett på lenge og hun gjemmer seg bak mine eller pappas ben, da lar vi henne gjøre det. Stort sett tar vi henne opp på fanget, prater og fortelle hvem vedkommende vi møter er. Så lar vi henne selv bare få styre. Ofte løsner det etter en liten stund. Jeg tror at jo mer du maser og prater om at "ikke vær så sjenert" "nå må du si hei og hade og bla bla bla.." osv. jo mer sjenert blir dem.
Mamma´n til A og F Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Enig med Tigerjenta. Minste her var veldig sjenert fra hun fra 10-15 måneder. Eldste hadde en periode i 3 års alderen. Lagde ikke noe styr ut av det. Er veldig trygge og "frempå" jenter begge to. La henne observere i trygge omgivelser, uten noe press.
mammatilpia Skrevet 28. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2007 Takk for svar. Vi presset henne ikke, men det ble litt flaut med ivrige besteforeldre som ikke kunne snakke til henne engang før hun begynte og gråte. Satt bare på fanget mitt og observerte. Var litt synd at de kom sent, fordi hun var sliten og ekstra følsom.
Mamma´n til A og F Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Skjønner:) Jeg har også vært lei av ivrige besøkende som skal poengtere hvor sjenert minste jenta er. Noen har også prøvd å rive henne ut av hendene mine... Og besteforeldre blir gjerne ekstra skuffet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå