Gjest Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Er litt frustrert. Har slitt med fibromyalgi etter 2 prolapser for 8 år siden. Har hatt oppskolering (5 år siden) men fungerer bare i 50 % stilling. Da har jeg klart å holde smertene litt i sjakk. Har en sønn på 17 mnd. som begynte i barnehage for litt over 1 mnd. siden og jeg har begynt å jobbe. De første 2 ukene i jobb i 50 % stilling gikk relativt bra. Hadde et møte med NAV, og vi pratet lenge om alle muligheter. Ble veldig positivt innstilt til å prøve å prøve arb. trening for å øke stillingsprosenten, event. prøve en ny type arbeid. Men nå sliter jeg veldig. Klarer ikke å fungere i 50 % stilling samt ta meg av lillemann på ettermiddagen. Altså fungerer jeg dårligere nå enn før jeg fikk lillemann. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre, får kjempe dårlig samvittighet, spesielt for sønnen min som får en sliten og smertepåvirket mamma etter en dag i barnehagen. Søkte om 50 % uføretrygd for 1 mnd. siden (har jo innsett at jeg ikke klarer å jobbe mer enn 50 %), men fikk beskjed om å fullføre det NAV har satt opp for meg. Er livredd for at om jeg prøver arb. trening så vil det knekke meg, noe som vil gå utover sønnen min og samboeren min. Blir fort sliten og det tar meg en evighet på å samle krefter igjen. Gikk veldig inn for å prøve arb.trening, men vet jo nå at jeg har tatt meg vann over hodet. Noen som har erfaringer ? Hvor mye jobber du og hvordan kombinerer du det med familielivet ? Trenger sårt noen råd nå.
NoDoubt Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Har dessverre ikke så mange råd:-( Men jeg syns du skal ta dette opp med fastlegen din. Ikke bra at du sliter deg helt ut. Jeg er selv under utredning. Er ganske så overbevist om at jeg har fibromyalgin. Min mor har det og, det går jo i arv. Selv har jeg vært fullt sykemeldt siden 1. juli og jeg kommer nok til å være det en stund framover. Jeg kjenner at jeg ikke hadde hatt sjanse til å jobd og tatt meg av 2 barn, mann og hus itillegg. Dagene går noelunde bra nå. Ungene er i barnehage. Har minste hjemme hver tirsdag. Begge er hjemme på fredagen men da kommer gubben tidlig hjem. Syns det er mer enn nok. Huset er det dessverre gubben som må ta seg mest av. Syns ikke du skal slite deg ut. Det gjør somregel bare vondt verre. Sender deg en stor klem:-)
Gjest Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Takk for klemmen, det gjorde godt : ) Vet at jeg ikke må slite meg ut, men dessverre så har jeg liksom ikke noe jeg skulle sagt. Er jo NAV som bestemmer : ( Er avhengig av de pengene, ellers hadde jeg gitt f...... Bruker ca. 3000 kr på behandling hver eneste mnd også, så penger må jeg ha. Har pratet med fastlegen min om det, om hun har skrevet flere brev til NAV-trygd om at hun anbefaler på det sterkeste at jeg blir 50 % uføretrygdet, men det var bortkastet tid for legen min å skrive disse brevene. NAV mener jo noe helt annet. Har en kjempe fin saksbehandler på NAV-arbeid, men han sier helt ærlig at det er fint lite han får gjort. Han må følge reglene. Skjønner jo det, men hva skal jeg liksom gjøre da ? Blir kjempe frustrert. Håper du kommer deg, NoDoubt : )
NoDoubt Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Jeg er jo ikke like langt i prossesen som deg. Har jo ikke fått diagnose engang. Derfor vet jeg ikke hva du har rett på og ikke. Men jeg får vondt inni meg av tanken på at du må slite deg helt ut! Ikke bra:-( Håper virkelig det ordner seg for deg:-) Forresten: All ros til deg som har vært gravid når du har vært syk. Forstår ikke at du har klart det....
varg veum Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 lurer på samme greiene... har gått på skole å bare jobbet av og på i to år.. vært sykemld fult siden februar og permisjon siden juni (men det va jo bekkenløsning i tillegg) Men gruer meg allerede til permisjonstiden går ut... har ett håp om å bare kunne få en 60-80 % stilling for aner virkelig ikke hvordan jeg ska klare 100% + to unger.. men funnet ut at det er jo teit å gjøre det sånn... man må jo nesten bare prøve på en 100% også heller bli sykemeldt.. er jo eneste måte å samle nnoe som helst pensjonspoeng å klare seg økonomisk greit.. men forbanna dritt diagnose for det er jo bare tull...så få som tar den seriøst... ink NAV.... Er ikke bare bare å bli uførestrygdet å sånn.. (men likevel så er det umulig å få uføreforsikring av forsikringsseskaper)
Frk. Vable Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Kan jeg bare spørre hva fibromyalgi er?
Gjest Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Var faktisk bedre når jeg gikk gravid. Mange som blir bedre da. Bortsett fra på slutten når det ble så tungt, da fikk jeg bekkenløsning også. Men smertene kom fullt tilbake når han var ute, da.
varg veum Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 fibromyalgi kan likestilles med kronisk smertesyndrom nesten..
Gjest Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 Ja, tenkte jeg skulle prøve 100 %. Men saken er at jeg har holdt på slik i 8 år. Har jobbet 100 %, klart det i 1 mnd. tid, så blitt sykmeldt i flere mnd. Begynt på 50 %, jobbet meg opp til 100 % og blitt sykmeldt i lang tid igjen. Den gang var det greit, for da hadde jeg bare meg selv å tenke på, men nå har jeg sønnen min. Kjenner at jeg 50 % er for mye for meg nå, men der skal jeg bite tennene sammen. Kan ikke fatte at jeg skal klare å jobbe meg opp mot 100 % nå, uten at det seriøst vil gå utover familien min : ( Og, ja, det er en dritt diagnose. Har vært innlagt på sykehus 2 ganger i 2 uker. Dette var et sykehus i Stavern som er spesialister på fibromyalgi. Får oppfølging på Smerteklinikk, hvor det er folk som er spesialister på sykdommen, men NAV derimot, nekter for at sykdommen finnes : (
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå