smillas Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Det er mange som nevner at "det burde man ha tenk på før man gikk inn i forholdet" til stemødre når ting etter hvert blir vanskelige. Men hva med alle mennene som ikke har reflektert nevneverdig over hva det vil si å invitere en ny kvinne inn i sitt liv og livet til barna? Av å lese de siste innleggene her, er det mye som tyder på at mange menn har en helt fraværende holdning til det å la en ny kvinne komme til i livet sitt; de vil på en måte i ha i pose og sekk: slippe å avvise ex'en men samtidig ha en ny kone å gå til sengs med og dele livet med. Det er helt uholdbart, hvis det var ønskelig kunne man jo valgt seg et liv med flerkoneri. First wives and second wives osv. Et fåtall muslimer og mormonere har kanskje glede av en slik livsførsel, men det er jo ikke akkurat noe for massene. Det betyr jo krig!!! Menn som ikke er klare til å gi en ny kvinne sin rettmessige plass i forholdet, i huset, i jula, i ferien, eller hva det måtte være kan bare LA VÆRE å invitere noen inn. Det bør være budskapet her. Hvis de er mer redd for ex'en enn for deg, er det et seriøst problem.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 En ting er iallefall sikkert: Ingen vet egentlig hva de går til,med mindre de har gjort det før. Det vil si. Biomor aner ikke hva hun går til når hun etter et slikt brudd må infinne seg med en stemor (uansett oppførsel).Biofar aner ikke hvor forberedt og reflektert han bør være før han får seg en ny kjæreste (hadde han visst det hadde mye på disse sidene vært løst iallefall). Og den nye kjæresten (enten stefar eller stemor) aner ikke hva de går til med mindre de har vært i en slik rolle før. Det rare er at det bare er forventet at det er stemødre som burde ha vist. hvorfor det???? "Du visste at valgte du han så valgte du hele pakka" Ja, jeg hører folk si det,men hva f.. er hele pakka, tenker jeg alltid da.. Det er mye drit som henger med som iallefall ikke var en del av det jeg trodde var pakka. Jeg begynner derfor å bli lei av alle de som mener at man vet hva man går til, for de fleste (bio eller ste) har faktisk ikke peilig. Lise:)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Hele pakken = Forundringspakke spør dere meg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå