rosa og en blå Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 hvordan setter de den inn? og tar ut? gjør det vondt? tar man bedøvelse? fortell... skal få om 14 dager..
Gjest Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Jeg tok abbort i sommer, og var så heldig og da få satt inn p-staven mens jeg lå i narkose. Men du må nok sette den inn som normalt. altså du får lokalbedøvelse, og legen sprøyter inn staven. Det blir bare t biiiittelite hull! Du vil være øm og få vondt når du tar på det, de første 3 ukene. Men etterpå vil du kun kjenne at den er der, men ingen smerte eller ømhet. Hvordan man tar den ut er jeg ikke sikker på. Men regner med de må kutte litt i armen. Staven er jo ganske lang! Får uansett lokabedøvelse. )
rosa og en blå Skrevet 28. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2007 what?????????? ej angra..
Gjest Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Trenger ikke grue deg. Du vil neppe merke noe som helst. Du får jo bedøvelse i armen )
rosa og en blå Skrevet 28. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2007 eg har ikke hull i ørene engang.. oahahaha.. jaja.. men bør eg ta med barnevakt til beibin min?
Babyfacepsycho Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Jeg var også søvd når dem satte inn den på meg. Men når jeg tok den ut så fikk jeg bare bedøvelse. Det gjorde vondt. Dem gjorde et litet kutt i ene enden av staven, og så klemte dem på andre siden av staven samtidlig som dem dro den ut med en pinsett. Det hadde jeg ikke villet gjøre igjen for og si det sånn. Utover dette så hadde jeg problemer med den hele tiden som jeg hadde den i armen min. Hadde nesten konstant mensen. Så jeg vil ikke anbefalle p-stav. Hvertfall ikke til folk som tidligere har hatt problemer med andre hormon prevansjoner.
Gjest Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Min samboer tok seg fri fra jobb, men dette var mest på grunn av abborten. Han ville ikke at jeg skulle være hjemme alene med en 1 åring og nyvåknet fra narkose. Jeg vil ikke annta du vil trenge barnevakt til babyen, men det er jo aldri godt og vite. Kan jo hende du ikke klarer og bære eller gjøre stort med din venstre arm, etter staven er satt inn. Da er det kjekt og ha en som kan hjelpe deg litt den første dagen. :-)
VinterSol+2 Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 ikke noe problem å få satt den inn. du må ligge på den legebenken, fordi noen blir svimle når de blir stukket. jeg hadde med veslemor mens jeg var der, og hun lå bare på benken sammen med meg og gurgla og forstyrra legen.. hehe staven er som en lite plastrør, ikke så svær og lang da. 4cm lang, og diameteren er en milimeter eller to. den settes inn med en sprøyte, og du får lokalbedøvelde, så det er ikke noe vondt. du blir litt gul og grønn i huden etterpå da. og det klør litt, lissom. blir litt småøm i armen noen uker etterpå, som med et blåmerke eller noe. å ta den ut tenker vi på når vi kommer dit, tror jeg.
bambi på isen Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 Har både satt inn og tatt ut p-stav!! Ingen av delene var vondt, ble bare forferdelig blå på armen etter at jeg hadde satt den inn!! Hadde med meg snuppa, hun satt i bilstolen og så på meg. Lempa henne inn i bilen etter på (hadde caravelle på den tiden) å kjørte ca 30 min hjem, var ingen problem det:-) Men jeg anbefaler den ikke til noen, var fryktelig hormonell med den (akkurat som jeg var når jeg var gravid). Men ingen problem med å sette den inn, det er ingenting å grue seg for!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå