Gå til innhold

Keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg så jordmødrene på onsdag, og har sett et program om keisersnitt på nettet, har jeg fått litt angst for keisersnitt. Håper for guds skyld fødselen går normalt for seg slik at jeg slipper keisersnitt. Er vel en angst for at noen skal skjære i meg jeg har.

Lurer bare på dere som skal ha eller har hatt planlagt keisersnitt, hva er/var årsaken til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt et planlagt ks og skal ha et til i januar. Grunnen er at jeg har opplevd 2 overgrep da jeg var yngre, pluss at sønnen min satt i seteleie.. Denne gangen er det pga overgrepene.. Skulle ønske jeg turte å føde vaginalt, men jeg tørr rett og slett ikke..

Men for all del, var en kjempefin fødsel med ks... Jeg fikk være våken da så jeg hørte det første skriket etc. Ho på jordmødrene måtte være i narkose og det er jeg glad ikke jeg opplevde..

Skrevet

Jeg hadde hastekeisersnitt jeg da, og jeg håper å slipper å ta keisersnitt igjen. Bekvemt med å slippe å kjenne noe smerte, men likevel..heller smerte en ks. Jeg var også våken og hørte han og fikk møte han med en gang.

Nå har jeg typisk foranliggende morkake (stenger for mormunnen). Ber til høyere makter om at den skal flytte seg for jeg vil ikke ha ks igjen.

Skrevet

Jeg kjenner ei som fikk hastekeisersnitt som faktisk ikke syntes det var så ille. Men det var ikke så dramatisk som på tv... Hun hadde fått tette veer, men da de kjente etter oppdaget de at baby var stjernekikker. Han var estimert til 5 kilo, så da fikk hun keisersnitt. Hun var bare glad til.

Tror det avhenger av hvor tidlig de oppdager det og hvordan situasjonen er.

Skrevet

Jeg hadde ks m førstemann, ikke planlagt. Jordmor kjente ikke

hodet da hun undersøkte meg 7 dager over termin, og ble da

mistenksom om at babyen lå i seteleie. Så da bar det avsted til sykehuset, UL og røntgen av bekken. Lillemann lå i seteleie og jeg hadde trange bekkenmål. Neste morgen ble vi foreldre, alt

skjedde så fort. Hadde ikke forberedt oss på dette, så det var en liten nedtur m det samme. Men opplevelsen ble STOR allikevel, og jeg kom meg faktisk fort til hektene igjen! Så prøv a ikke bekymre degfor mye

om dette m ks, går som regel veldig bra. Og det er jo absolutt ikke sikkert du må ta det;o)

Skrevet

Fikk ks pga seteleie. Han nektet å snu seg. Fikk ks 12 dager før termin. Fikk vite dette 3 dager før ks skjedde. Så ble et lite sjokk for å si det sånn.

Skrevet

Æ skal ha ks om 15 dager!

Grunnen e at den forrige fødselen endte i skulderforløsning (nesten som den fødselen i siste jordmødrene me ho fillipinske) og total ruptur grad 4.

Det er for stor sjanse for alvorlig inkontinens hvis æ føde vaginalt en gang til....selv om det hadde garantert blitt vaginal fødsel om æ ikkje hadde søkt selv om keisersnitt...helt sykt!

Alt skal jo være så forbanna naturlig, at det av og til går på bekostning av liv og helse!!

Beklager, ble litt revet med, hehe=)

Skrevet

Hadde hastesnitt i full narkose første gang, glad jeg slapp smertene og at fødselen ikke ville fullføres, men det var ikke noen spesielt positiv opplevelse, lå lenge på oppvåkning uten å få hilse på den lille og hadde mye vondt etterpå.

Med andremann hadde jeg planlagt KS, helt super opplevelse, nydelig!!!

Skal ha planlagt snitt for tredje gang i mars. Gleder meg :)

Skrevet

Hadde planlagt keisersnitt med nr. 2, grunnet traumatisk fødsel første gang som endte med blodoverføring på babyen og intensivopphold i flere dager.....Kunne derfor velge om jeg ønsket keisersnitt eller vaginal fødsel.

Skrevet

Mora mi har hatt 3 planlagte keisersnitt pga trangt bekken, og at vi barna la oss i sete-leie. Hun sier at hun er storfornøyd, og at det var 3 fiiine opplevelser. Hun kom seg fort og greit etter operasjonen, og kunne ikke tenkt seg å føde vaginalt.

Skrevet

Jeg skal få keisersnitt denne gangen, fordi morkaken ligger rett over åpningen. Ingen sjans for bebisen å komme ut noen annen vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...