Gå til innhold

forslag til middag mottas med TAKK:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en jente på 15mnd, og mamma har så dårlig fantasi når det gjelder å finne på sunne/gode middager som passer for hun.

Skriv ned alt dere gidder, hehe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her spiser poden på 16 mnd nesten det samme som oss, bare det ikke er for mye salt i. For eksempel;

Laks med ris/poteter, lofoten fiskesaus og grønnsaker

Kjøttkaker i brun saus og grønnsaker

Fiskeboller i hvit saus og gulrøtter

Kylling-middager med ris eller potetbåter til

Spagetti og kjøttdeig med cherrytomater og paprika

Gryteretter

Lapskaus

Ulike "form"-retter; lasagne, moussaka, fiskeformer...

Det var et lite utvalg iallefall...han er veldig glad i frukt og grønt, så passer på å ha det til hvert måltid. Er jo bare å prøve seg fram, men pass på saltet... Men krydder går fint, her er vi veldig glad i hvitløk;)

Lykke til!

Skrevet

Seibiff med potetmos og raspet gulrot glir ned på høykant hjemme hos oss. (seibiff i pakke med 5 biter i frysedisken).

Jeg lager hjemmelaget potetmos raskt ved å koke opp poteter i biter (ikke salt i vannet), hell av vannet, sleng oppi en kladd med smør og spe med melk, knus potetene. Når du har fått riktig konsistens, tilsett salt. (Gjør du det før, blir mosen seig).

Ellers er fiskekaker også topp. Laksekarbonadene på Rema er kjempegode.

Skrevet

Laget en kyllingsuppe hin dagen. Den falt i smak, gikk rett ned!

Delte opp en grillet kylling som jeg hadde i vann, mens dette kokte opp, skar jeg opp gulerøtter, kålrabi, potet og løk i små biter.

Deretter delte jeg opp litt fullkorns spaghetti og hev det oppi.

Litt salt/pepper.. og så smakte jeg det til med flytende kyllingbuljong..

Kan også lage en kremet utgave.. da lager du en maizena jevning med fløte, blir den for tykk, jevner du med litt melk. Denne versjonen er også god:-)

Kan jo ha flere grønnsaker oppi.. som blomkål, brokkoli, mais.. ja det du liker.. Suppen kan jo bli litt for "løs" for den lille, da er det bare til å mose en kokt potet sammen med suppen, så blir det lettere å spise.

Helt supert:-)

Skrevet

hjemmelagde kjøttboller med poteter,saus og grønnsaker

hjemmelagd lapskaus

pølse,poteter og gulrøtter

spagetthi og kjøttdeig

ris d lux med kylling,egg,reker og grønsaker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...